ارسال 66 میلیون مرسوله پستی در خوزستان

دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرکل پست خوزستان با اشاره به ترافیک خدمات پستی استان در یک سال گذشته گفت: بیش از ۶۶ میلیون مرسوله پستی در خوزستان قبول و ارسال شده که این میزان، بیانگر حجم بالای ترافیک خدمات پستی در استان است.مهران حموله اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳۵ میلیون مرسوله در باجه‌های پست جمع‌آوری شده و به همین میزان نیز مرسوله پستی وارد استان شده و در نقاط مختلف استان توزیع شده است. وی افزود: در ۶ ماه اول سال توانستیم ۱۱۸ درصد از پیش‌بینی ترافیکی که در ابتدای سال اعلام کرده بودیم را محقق کنیم، به طوری که جابه‌جایی ۱۸ میلیون و ۱۷۷ هزار مرسوله را از سوی پست خوزستان شاهد بوده‌ایم؛ سهم ترافیکی خوزستان در کشور حدود ۷ درصد است و در این زمینه، در رتبه سوم کشور قرار دارد.حموله اعلام کرد: به مناسبت هفته پست، چند طرح شامل ساختمان جدید اداره پست ماهشهر، توسعه خدمات ویژه شهروندی ۱۹۳، سرویس همراه نامه‌رسان، ۳۰ ایستگاه جدید توزیع کارت ملی هوشمند و ۱۵ باجه ارائه خدمات الکترونیک در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل پست خوزستان ادامه داد: سامانه جدید کرایه در مقصد، بهره‌برداری از بانک اطلاعات کدپستی ۱۰ رقمی و سامانه یکپارچه خدمات پستی در بستر اینترنت از دیگر طرح‌هایی هستند که به مناسبت هفته پست در خوزستان با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند. وی گفت: ۱۵۰۰ نقطه تماس با مردم در استان وجود دارد که شامل دفاتر پستی شهری و روستایی، دفاتر پیشخوان شهری، دفاتر ۱۲۹ روستایی و نمایندگی‌های پستی است که قبول و جابه‌جایی مرسولات پستی مردم را برعهده دارند. همچنین بیش از ۷۰ خط مبادلاتی در خوزستان که بیشتر توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، مبادله میان ۱۵۰۰ نقطه تماس را انجام می‌دهند. حموله در زمینه تحقق درآمدها در پست خوزستان گفت: ۸۷ درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده در ۶ ماه اول سال محقق شده است، میانگین کشوری در این بخش ۷۹ درصد بوده که عملکرد خوزستان در این زمینه نسبت به میانگین کشوری بسیار مطلوب بوده است.

وی افزود: در بحث کالا و امانت به‌عنوان یکی از شاخص‌ها و هدف‌گذاری‌های سال ۹۵ شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، توانسته‌ایم عملکرد مناسبی ارائه دهیم؛ در این بخش رشد ۳۰۰ درصدی قبول امانت را داشته‌ایم و استان برتر کشور در این زمینه هستیم. وی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد خدمات ثبت اسناد‌ از سوی مجموعه پست انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان ثبت‌اسناد داشته‌ایم ۳۸۵۸ شرکت را به صورت الکترونیک ثبت کرده‌ایم. مدیرکل پست خوزستان گفت: در بحث خدمات ثبت احوال نیز، بیش از ۴۵ درصد از ثبت‌نام کارت ملی هوشمند استان در باجه‌های پستی انجام می‌شود و در این زمینه با به‌کارگیری بیش از ۳۰۰ نفر از بخش خصوصی به اشتغال‌زایی نیز کمک شده است. حموله تصریح کرد: توزیع شناسنامه نیز یکی از خدماتی است که از سوی سازمان ثبت‌احوال به اداره پست واگذار شده است و اکنون شناسنامه در خانه‌ها تحویل داده می‌شود تا از سردرگمی و تجمع‌های مردم جلوگیری شود. مدیرکل پست خوزستان اعلام کرد: در بحث خدمات نیروی انتظامی نیز بیش از ۲۷ هزار دفتر حوزه نظام وظیفه از سوی پست توزیع شده است. در بخش تشخیص هویت نیز خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام می‌شود و بسیاری از مشکلات را در این زمینه کاهش داده‌ایم.