دنیای اقتصاد- تبریز- رعنا نیک‌رفتار: ساختمان ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و امداد و نجات منطقه آزاد ارس در محدوده نوردوز افتتاح شد.خادم عرب‌باغی، رئیس سازمان منطقه آزاد ارس در مراسم افتتاح این طرح گفت: با توجه به اینکه نوردوز منطقه‌ای استراتژیک و تنها مرز ایران و ارمنستان است، برنامه‌های مدونی برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات رفاهی، عمرانی و زیربنایی این منطقه انجام شده و اجرا می‌شود.

وی نوردوز را منطقه‌ای مستعد برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانست و یکی از ظرفیت‌های مهم این منطقه را گردشگری مذهبی اعلام کرد و گفت: لازمه جذب گردشگر ایجاد امکانات رفاهی مناسب است و به این منظور اقدامات اولیه صورت گرفته است. وی افزود: این منطقه مرزی نیازمند توسعه زیرساخت‌ها بوده و گام‌های خوبی برای تامین نیازهای اساسی آن در بخش‌های مختلف برداشته شده و سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی در سال‌های اخیر به همین منظور بوده است.

فرماندار شهرستان جلفا نیز گفت: عملکرد منطقه آزاد ارس در توسعه زیرساخت‌های مرزی قابل‌توجه است.زاهد محمودی در این مراسم با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت‌های موردنیاز در نوار مرزی از دغدغه‌های دیرینه مسوولان است، افزود: توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سطح امنیت جاده‌ای از اثرات مثبت منطقه آزاد ارس در این منطقه مرزی است. محبوب ابراهیمی، مدیر آتش‌نشانی سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم با بیان اینکه تامین امنیت گردشگران در مسیر مرزی و ترانزیتی دارای اهمیت است، گفت: ساختمان این ستاد با هزینه ۲میلیارد ریال احداث شده و برای تامین تجهیزات آتش‌نشانی و امداد و نجات ۸ میلیارد ریال هزینه شده است.