دنیای اقتصاد - اهواز: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از برنامه افزایش تولید این شرکت در بخش چاه‌های توسعه‌ای، تعمیری و ترمیمی به میزان۸/ ۱۵۵ درصد در نیمه اول سال‌جاری خبر داد.به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، محسن دهانزاده گفت: این دستاورد مربوط به فعالیت‌های مهم بالادستی در مدت پیش گفته است که افزایش روزانه ۲/ ۱۰۷ هزار بشکه نفت خام را به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: این شرکت در نیمه نخست سال جاری با تولید میانگین روزانه یک میلیون و ۲۰ هزار بشکه در روز، ۴/ ۹۸ درصد برنامه مصوب مناطق نفت‌خیز جنوب را محقق کرد که پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی لازم و انجام تمهیدات فنی و عملیاتی این رقم در پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد.مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون افزود: در این مدت ۷۰ حلقه چاه نفت که دچار افت فشار و تولید شده بود با استفاده از دستگاه‌های لوله مغزی سیار و انجام عملیات احیاء به چرخه تولید بازگشتند.

دهانزاده ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته برنامه تعمیر چاه‌های این شرکت به‌طور کامل انجام شده است. وی افزود: راه‌اندازی ۲ حلقه چاه توسعه‌ای، ۲۲ چاه تعمیری، ۸۱ چاه ترمیمی و نصب و راه‌اندازی ۴ تلمبه درون چاهی از دیگر اقدامات این شرکت در حوزه بالادستی بوده است. مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون، طراحی و انجام ۳۲ عملیات اسیدکاری گسترده و تزریق پذیری و تزریق سیال، ۳۲ مورد عملیات مشبک کاری و نمودار گیری را از دیگر اقدامات این شرکت برای افزایش تولید برشمرد.دهانزاده تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۲۱۷ مورد عملیات فنی درون چاهی و سرچاهی و ۱۴۷ مورد آزمایش‌های جریانی به‌منظور تحقق برنامه تولید صورت گرفته است.