دنیای اقتصاد - اهواز - عباس سیدجلالی: رئیس اتاق تعاون خوزستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ۵ روزه عرضه محصولات ایرانی در عراق طی ماه جاری گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی و عرضه محصولات تولیدکنندگان داخلی محسوب می‌شود. مرتضی رخیصی اظهار کرد: نمایشگاه عرضه محصولات ایرانی با هدف حمایت از تولیدات استان از ۲۵ تا ۲۹ ماه جاری در دانشگاه بصره عراق برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کمک دانشگاه بصره عراق در برگزاری این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه کالاهایی همچون مواد غذایی بسته‌بندی شده، شیرینی‌ و تنقلات، مبلمان، لوازم خانگی، لوستر، سوغات و هدایا، صنایع دستی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌التحریر و گل و گیاه به نمایش گذاشته می‌شود. رخیصی اظهار کرد: آشنایی مردم عراق با تولیدات خوزستان و حمایت از تولید داخلی از اهداف برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات ایرانی در عراق است که در دانشگاه بصره برگزار می‌شود؛ البته استان‌های اصفهان و تهران نیز برای عرضه محصولات خود در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار کرد: در این دانشگاه ۷ هزار نفر نیروی انسانی و ۱۲۵۰۰ نفر دانشجو وجود دارد و قطعا استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت خواهد گرفت. رخیصی خاطرنشان کرد: تعداد غرفه‌های نمایشگاه عرضه محصولات ایرانی در استان بصره عراق بستگی به تعداد متقاضیان حضور در این نمایشگاه دارد و با توجه به اینکه این نمایشگاه در یک فضای فرهنگی برپا می‌شود، فرصتی برای معرفی، عرضه و فروش تولیدات داخلی است. از این رو از تولیدکنندگان خوزستان می‌خواهیم که با مشارکت در این نمایشگاه از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.