دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از افتتاح دفتر کنسرسیوم صادراتی تکوین قزوین در مسکو خبر داد. حمیدرضا خانپور افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی در مسکو، دفتر کنسرسیوم صادراتی تکوین با حضور مسوولان ارشد سازمان توسعه تجارت ایران و ۵ عضو خوشه صنعتی فرآوری انگور قزوین گشایش یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین تصریح کرد: پس از پایان نمایشگاه world food مسکو، دفتر کنسرسیوم صادراتی تکوین با هدف حمایت و مشارکت اعضای خوشه فرآوری انگور قزوین و بسترسازی برای حضور پرتوان در بازارهای خارجی به‌ویژه روسیه، حذف واسطه‌ها و بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی اعضای کنسرسیوم با جدیت راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰ واحد صنعتی در تولید محصولات فرآوری انگور در استان یادآور شد: اکنون انگور یکی از اولویت‌ها و ظرفیت‌های مهم استان است که ظرفیت بالایی در افزایش تولید و توسعه اشتغال و نیز تولید ثروت در استان دارد و براساس معیارهای تعیین شده، خوشه صنعتی فرآوری انگور به‌عنوان خوشه اولویت‌دار انتخاب شده و در حال توسعه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین تصریح کرد: با توجه به فرصت بازار روسیه برای صادرات انگور و محصولات فرآوری شده انگور همچون کشمش، این دفتر می‌تواند برای بازاریابی انجام فرآیند فروش و عقد قراردادهای تجاری کمک کند. وی اضافه کرد: عرضه محصولات اعضای کنسرسیوم در انبار بازارهای خارجی باعث خواهد شد طرف‌های روسی با اطمینان بیشتری نسبت به خرید آنها اقدام کنند.خانپور اظهار کرد: همچنین حضور فعال با تعداد بیشتری از اعضای خوشه فرآوری انگور در نمایشگاه زمستانی صنایع غذایی مسکو به‌صورت پاویون مستقل از قزوین از ویژگی‌های دیگر این حضور است. وی اعلام کرد: دعوت از تجار و خریداران کشمش برای بازدید از کارخانه‌های تولیدی کشمش و سفر به قزوین نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد دفتر کنسرسیوم صادراتی هماهنگی لازم را در این زمینه انجام دهد.