دنیای اقتصاد - ارومیه - بهاره پورعلی: چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در محل سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برپا شد.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم آغاز به‌کار این نمایشگاه با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۰۷ نمایندگی از ناشران مختلف و ۲۰ ناشر استانی از آذربایجان غربی حضور یافته‌اند، افزود: ‌در مجموع تازه‌های نشر کشور در قالب ۱۷۰ غرفه در چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه گردآوری شده و در معرض دید و خرید علاقه مندان قرار گرفته است.حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال تمام کتاب‌ها و محصولات فرهنگی با ۳۰ درصد تخفیف برای علاقه‌مندان و فرهنگ‌دوستان ارائه می‌شود، اظهار کرد: در نمایشگاه سال گذشته ۳۰ هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی، علمی و کودک و نوجوان در ۱۳۰ غرفه در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان آحاد مختلف جامعه و ارتقای شاخص‌های فرهنگی اعلام کرد.عباس صالحی امیری، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون یک میلیون عنوان کتاب در کشور چاپ و منتشر شده است.وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۰۰ هزار عنوان کتاب چاپ اول بوده است، افزود: تولید کتاب بعد از انقلاب قابل مقایسه با دوره‌های پیشین نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ هزار عنوان کتاب تولید محتوا داشته‌ایم، اظهار کرد:‌ در زمینه تولید محتوا وضعیت خوبی در کشور داریم، اما باید در کنار این موضوع تقویت و کیفی‌سازی کتاب‌ها را نیز مدنظر قرار دهیم. صالحی امیری در ادامه گفت: آذربایجان غربی و ارومیه ظرفیت بالایی در بخش کتاب دارند و این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. وی با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی استان و مفاخر فرهنگی گفت: آذربایجان غربی با شخصیت‌های علمی و فرهنگی چون صفی‌الدین اورموی، محدث اورموی، زریاب خویی، محمد قاضی جایگاه بالایی در بخش فرهنگی کشور دارد. این نمایشگاه تا ۲ مهر از ساعت ۹ تا ۱۳ در نوبت صبح و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نوبت بعد از ظهر در محل سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه دایر است.