دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: به‌منظور افزایش تولید آب و جبران بخشی از کمبود آب شرب در شهرهای استان، طی سه سال گذشته ۵ طرح فوری آبرسانی با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است. احمد هجرانفر افزود: این ۵ طرح با مجموع تولید ۸۰۰ لیتر در ثانیه، توان تولید آب شرب را برای کمبود آبدهی چاه‌ها و افزایش جمعیت تامین کرده است.

وی تصریح کرد: در مدت سه سال، تعداد مشترکان شرکت از ۲۴۳ هزار و ۷۲۵ مشترک به ۲۸۰ هزار و ۸۴۷ مشترک در بخش آب و نیز در بخش انشعابات فاضلاب هم تعداد مشترکان شرکت با ۱۸ درصد افزایش از ۱۶۰ هزار و ۹۳۰ واحد در سال ۱۳۹۱ به ۱۹۷ هزار و ۱۳۶ واحد تاکنون رسیده است. وی با اشاره به حجم مخازن مورد بهره‌برداری در سال ۱۳۹۱ خاطرنشان کرد: در مدت عملکرد دولت تدبیر و امید با هزینه ۱۰۵ میلیارد ریال، حجم مخازن آب شرب در شهرهای استان به ۲۵۲ هزار و ۷۰ مترمکعب رسیده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به ضرورت اصلاح شبکه‌های فرسوده آبرسانی در شهرهای استان گفت: در این مدت ۷۶ کیلومتر از این شبکه با صرف هزینه ۱۵۲میلیارد ریال نوسازی شد.

هجرانفر در زمینه توسعه شبکه‌های آبرسانی نیز گفت: شبکه آبرسانی آب شرب شهرهای استان از ۱۷۸۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۱ با ۱۰۵ کیلومتر افزایش، به ۱۸۸۷ کیلومتر توسعه یافته که این حجم از توسعه ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه دربر داشته است. وی میزان آب به حساب نیامده در شبکه‌های آبرسانی را ۳/ ۱۸درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در سال ۱۳۹۱؛ ۷/ ۱۸درصد بود.هجرانفر در ادامه به میزان توسعه شبکه فاضلاب طی عملکرد دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: با رویکرد توسعه بهداشت عمومی و بهره مندی مردم از شبکه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب، با صرف هزینه ۱۹۴ میلیارد ریال، ۹۷ کیلومتر شبکه فاضلاب توسعه یافت که این رقم نسبت به سال ۱۳۹۱، هشت‌درصد رشد داشته است.