دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز از انتقال سه میلیارد مترمکعب گاز در سه ماه اول سال‌جاری خبر داد و گفت: بیش از ۷۲ درصد حجم گاز انتقالی در سه ماه نخست سال به مبادی مصارف سوخت نیروگاهی انتقال داده شده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه شش عملیات انتقال گاز، کرم گودرزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به انتقال گاز به نیروگاه‌های بزرگی همچون توانیر بندرعباس، خلیج‌فارس هرمزگان، ایسین (گنو)، مپنا، سیکل ترکیبی کرمان، سیکل ترکیبی کهنوج، بخار و گازی ایرانشهر که تامین‌کننده برق در جنوب و جنوب شرق کشور به‌ویژه در فصل گرم سال هستند، درصد حجم گاز انتقالی به این نیروگاه‌ها اختصاص یافته است. گودرزی ادامه داد: انتقال گاز از طریق ایستگاه‌های اندازه‌گیری تحت پوشش و نظارت منطقه به ۴ شرکت گاز استانی هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد انجام شده است.

وی به منابع تامین‌کننده گاز انتقالی به منطقه اشاره کرد و افزود: در سه ماه اول سال جاری شرکت پالایش گاز سرخون و قشم۲۳ درصد، تاسیسات گورزین ۵ درصد و فازهای مختلف گاز پارس جنوبی و پالایشگاه پارسیان ۷۲ درصد گاز منطقه را تامین کرده‌اند که این مقدار حجم گاز از طریق بیش از ۳هزار کیلومتر خطو ط لوله فشار قوی به مبادی توزیع انتقال داده شده است. سهم استراتژیک منطقه شش با توجه به تعداد مصارف نیروگاهی در محدوده عملیاتی، ۱۰ درصد و با راه‌اندازی خطوط زاهدان و چابهار تا ۱۵ درصد از تامین انرژی لازم برای تولید برق کشور خواهد بود.