دنیای اقتصاد، سنندج، اسرین مقصودی: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان اقدامات این اداره کل را در دوره سه ساله دولت تدبیر و امید تشریح کرد.حسین دهقانی گفت: تلاش مجموعه استان، جذب سرمایه‏گذاران داخلی و خارجی است که ۱۲ طرح سرمایه‏گذاری بزرگ در برنامه مرکز خدمات سرمایه‏گذاری کردستان قرار دارد.وی گفت: ساختمان مرکز خدمات سرمایه‏گذاری کردستان سال گذشته به بهره‏برداری رسید و نمایندگان تام‏الاختیار اداره‌ها نیز به این مرکز معرفی شدند.

به گفته مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان، با ایجاد چنین فضایی، دستگاه‏ها به صورت مستقیم و بدون واسطه با سرمایه‏گذاران ارتباط دارند و این عامل کاهش بوروکراسی اداری در زمینه سرمایه‏گذاری در استان شد.وی اضافه کرد: به‏رغم اینکه زیرساخت‏های سرمایه‏گذاری در کردستان مطلوب نیست، تمایل سرمایه‏گذاران به سرمایه‏گذاری در استان افزایش یافته است و مصداق آن، جذب سه سرمایه‏گذار خارجی است.دهقانی تصریح کرد: طرح فولاد سقز با ۴۳۰ میلیون دلار، مجموعه گردشگری دوکانان بانه با ۲۷ میلیون دلار و دخانیات سقز با ۴۰ میلیون یورو سه طرح سرمایه‏گذاری خارجی در کردستان است.

وی افزود: همکاری تیمی برای جذب سرمایه‏گذاری در کردستان شکل گرفته و تلاش بر این است تا سرمایه‏گذاران بیشتری وارد شوند به طوری که کنسولگری ایران در اقلیم کردستان عراق نیز تاکنون ۲۰ سرمایه‏گذار خوب را شناسایی کرده است و ما به دنبال آن هستیم تا این سرمایه‌گذاران به استان بیایند و با فضا و ظرفیت‏های کردستان آشنا شوند.

دهقانی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته تنها یک فرصت سرمایه‏گذاری در سایت مرکز خدمات سرمایه‏گذاری استان وجود داشت که در چند سال اخیر آن را به ۵۸ فرصت رساندیم و تلاش بر این است که این تعداد به مرز ۱۰۰ مورد افزایش یابد. وی افزود: معرفی فرصت‏های سرمایه‏گذاری، اطلاعات زیادی را در اختیار سرمایه‏گذاران قرار می‏دهد تا راحت‏تر تصمیم‏گیری کنند. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان در ادامه به راه‏اندازی سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه‏گذاری در استان اشاره کرد و گفت: با راه‏اندازی این سامانه، ارتباطات با نمایندگان تام‏الاختیار ادارات، از طریق این شبکه انجام می‏شود. دهقانی گفت: این شبکه ضمن اینکه نوعی تکریم سرمایه‏گذاران است، موجب رصد بهتر استعلامات خواهد شد.