احیای 50 واحد تولیدی چهارمحال

دنیای اقتصاد، شهرکرد، هیبت‌الله غفاری: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۵۰واحد تولیدی راکد استان احیا می‌شوند.به گزارش روابط عمومی استانداری، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد تاکنون ۱۱ طرح احیا و وارد مدار تولید شده است.

وی تاکید کرد: براساس همین برنامه‌ریزی، افزایش تولید و استفاده از ظرفیت کامل ۱۹۵ طرح در چهارمحال و بختیاری و تکمیل و بهره‌برداری ۵۰ طرح نیمه تمام دارای ۶۰ درصد پیشرفت و بالاتر در دستور کار مسوولان قرار دارد. سلیمانی دشتکی افزود: با بهره‌برداری کامل از این واحدهای تولیدی، زمینه تثبیت شغل و ایجاد اشتغال جدید برای ۱۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

وی به خدمات فراوان دولت یازدهم در استان اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن، راه‌آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز، رونق گردشگری، توسعه و تکمیل زنجیره فولاد، ارتقای جاده‌های اصلی، رشد شاخص‌های بهداشت و درمان، رفع مشکلات طرح‌های کشاورزی و توجه به امور فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از مهم‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در این استان به‌شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سه سال گذشته ۲ هزار هکتار زمین از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ۷۱۰۰ هکتار از سوی جهاد کشاورزی استان برای کشت گیاهان دارویی، گیاهان مثمر کم آب بر و گل محمدی در زمین‌های شیبدار و با استفاده از شبکه‌های آبیاری نوین اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۷۵۰ طرح در چهارمحال و بختیاری افتتاح یا کلنگ‌زنی شده که برای این طرح‌ها ۱۴ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.سلیمانی دشتکی افزود: در مدت فعالیت دولت یازدهم، چهار هزار میلیارد ریال از اعتبارات مواد ۱۰ و ۱۲ محل اعتبارات مدیریت بحران جذب شده که این مبلغ در پنج سال قبل از دولت تدبیر و امید تنها ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. وی اظهار کرد: در این مدت به ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر وام ازدواج پرداخت شده که در نوع خود کم‌نظیر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت ذخیره‌گاه‌های استان برای نخستین بار در جهان ادامه داد: ذخیره‌گاه زیست کره سبزکوه و تنگ‌صیاد در یونسکو ثبت شده است. وی اعلام کرد: تعهد خیران مدرسه ساز برای احداث ۱۰۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری، ساخت ۲۱۰۰ ساختمان برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و همچنین افتتاح ۷۲۰۰ واحد در این زمینه، از دیگر اقدامات مهم دولت یازدهم در این استان محسوب می‌شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: در این مدت ۷هزار هکتار زمین کشاورزی به شبکه‌های نوین آبیاری تجهیز شد، ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار با ۱۳۰ دستگاه ماشین‌آلات به دهیاری‌ها و ۲ هزار میلیارد ریال با ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات به شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت. وی اعلام کرد: گازرسانی به ۵۰ روستا با یک هزار میلیارد ریال و اقدام برای گازرسانی به ۲۷ روستای سخت گذر دیگر در چهارمحال و بختیاری جزو اقدامات مهم دولت در این استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت ۱۷ ورزشگاه آماده افتتاح شد و اقدامات لازم برای راه‌اندازی هشت ورزشگاه دیگر تا پایان سال آینده در استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افتتاح سد سورک، تسریع در تکمیل سد غدیر باباحیدر، اجرای ۱۴۴ کیلومتر شبکه فاضلاب با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار، واگذاری خدمات بهره‌برداری آب و فاضلاب در ۱۰ شهر استان اجرا شد. سلیمانی دشتکی اظهار کرد: پرداخت سهم ۱۰درصدی شهرداری‌ها از محل فروش زمین‌های دولتی به ارزش ۲۶۰۰ میلیارد ریال، افتتاح ۱۵۰کیلومتر بزرگراه جدید و احداث ۶۰کیلومتر دیگر تا پایان سال جاری، افتتاح جاده جایگزین کارون چهار، بهره‌برداری از فرهنگسرای بزرگ شهرکرد، اجرای آسفالت در ۶۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی فرعی و روستایی، بازگشایی امتداد بلوار آیت‌الله کاشانی و عقب‌نشینی خیابان ملت شهرکرد، عقب‌نشینی دیوار دانشگاه و امتداد احداث کمربندی‌های شمالی و جنوبی مرکز چهارمحال و بختیاری از دیگر اقدامات دولت در این استان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: تقویت دانشگاه‌ها و افزایش سه تا چهار برابری اعتبارات و رسیدن آن به ۹۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۵، تکمیل بیمارستان‌های آیت‌الله کاشانی شهرکرد، بروجن و لردگان تا پایان سال مالی جاری، افتتاح بیمارستان مالخلیفه و رفع نواقص بیمارستان کوهرنگ تا دو ماه آینده از سوی دولت در حوزه سلامت چهارمحال وبختیاری در دستور کار است.

استاندار افزود: آماده شدن کارخانه فولاد سفیددشت برای بهره‌برداری با ۶۵۰۰ میلیارد ریال هزینه، راه‌اندازی آزمایشی کارخانه حجاب پس از ۲۲ سال و بهره‌برداری از چهار طرح عمده با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تا دو ماه دیگر جزو اقدامات دولت در استان محسوب می‌شود.