توجه به حقوق زنان، لازمه پیشرفت است

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌اللــه حســین‌زاده: همایش « نقش زنان در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار» با معرفی زنان کارآفرین برتر شهرستان‌های استان تهران به‌کار خود پایان داد. محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‏جمهوری در این همایش با اشاره به گزارش فعالیت‌های سه ساله فرماندار ویژه شهرستان ری، حجم اقدامات سه ساله دولت یازدهم در این شهرستان را ستود و گفت: این گزارش موجب اعجاب و تشکر است.وی با تبریک هفته دولت گفت: در سه سال گذشته اقدامات گسترده‏ای در بخش‌های مختلف آغاز شده است و این مسیر رو به رشد، با قوت، سرعت و با دقت ادامه خواهد یافت.

وی توانمندسازی را لازمه تحقق حقوق زنان دانست و اظهار کرد: دولت وظیفه خود را به‌طور اساسی و اصولی فرصت‏سازی برای رشد و پیشرفت متوازن و پایدار همه مردم و جامعه می‏داند. وی با بیان اینکه دولت عدالت را شرط لازم برای پیشرفت و توسعه می‏داند، گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی نیز به دنبال پیشرفت همراه با عدالت است و معتقدیم در مسیر پیشرفت، کیفیت استفاده از امکانات هم اهمیت دارد و اینجا است که مساله حقوق زنان به‌عنوان لازمه پیشرفت مورد توجه و تاکید قرار می‏گیرد. نهاوندیان دسترسی بانوان کشور به فرصت‏های آموزشی را از افتخارات ایران برشمرد و گفت: اکنون بانوان کشور در عرصه‏های مختلف حضور گسترده و روزافزونی دارند و این نشان‏دهنده حرکت رو به جلو است. وی گفت: بر خلاف نگاه افراطی به حقوق زنان، اسلام از دیدگاه رشد، مبتنی بر هم‏افزایی و تعاون برخوردار است و معتقد است با ایجاد فاصله و تضاد نمی‏توان به اهداف حقیقی دسترسی پیدا کرد. نهاوندیان گفت: دولت معتقد است که نباید همه حوزه‏ها اعم از اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی در اختیار دولت باشد، بلکه وظیفه دولت سیاست‌گذاری و فرصت‏سازی است و اگر همه آحاد جامعه فرصت شکوفایی یابند، کشور به گلستان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: اگر دولت وظیفه فراهم‏سازی رشد و شکوفایی مردم را به درستی انجام دهد، شاهد رشد پویا و پایدار در سطح جامعه خواهیم بود و این رویکردی است که نتیجه داشته است. نهاوندیان خاطر نشان کرد: نرخ مشارکت در ۳ سال گذشته افزایش یافته و این نشان‏دهنده امید به آینده است و بزرگ‌ترین شاخص اقدامات دولت این است که روحیه امید در سال‏های اخیر رشد پیدا کرده است و امروز همه وظیفه داریم روحیه امید و عزم و اراده همگانی برای پیشرفت همراه با عدالت را تقویت کنیم. وی ادامه داد: بی‏تردید با بازتر شدن میدان سرمایه‏گذاری، فرصت‏های شغلی زیادتری ایجاد خواهد شد که مرد و زن می‏توانند از آن به‌صورت متوازن استفاده کنند و برنامه جدی دولت گسترش و تعمیق پایدار فرصت‏های شغلی است.