دنیای اقتصاد، یزد، محبوبه مظفری: معاون رئیس‌جمهوری در سفر به استان یزد گفت: دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهایی که به‌دلیل تحریم‌ها علیه کشور با آن مواجه بود و باعث کاهش درآمدهای نفتی و محدودیت منابع مالی کشور شده بود، نرخ تورم کشور را از ۴۰ درصد در شهریور ۹۲ به حدود ۹ درصد و نرخ رشد اقتصادی کشور را از منفی ۸/ ۶ درصد به روند مثبت بازگرداند و این نرخ اکنون ۴/ ۴ درصد است.

محمد باقر نوبخت افزود: با وجود تمام سختی‌های ناشی از تحریم‌ها تراز تجاری صادرات، واردات کشور پس از مدت‌ها مثبت شد به‌طوری‌که امسال میزان صادرات غیرنفتی کشور یک میلیارد دلار از واردات پیشی گرفت. نوبخت در ادامه به موضوع یارانه اشاره کرد و افزود: با انصراف دریافت یارانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، این فرصت به دولت داده شد که طرح تحول سلامت را اجرا کند و هفت تا هشت درصد در شهرها و ۵/ ۳ تا ۴ درصد در روستاها هزینه درمان ارزان شد که هزینه درمان را دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌کند.

سخنگوی دولت در ادامه درباره مهاجرت‌پذیری استان یزد گفت: استانداری مدتی است بحث خدمات‌رسانی به مهاجران را دنبال می‌کند و لازم است در زمینه اینکه نسبت به شاخص‌هایی که بر آن پایه اعتبارات ملی تخصیص می‌یابد یزد بر اساس ویژگی‌های استان شاخص‌ها در نظر گرفته شود. وی اظهار کرد: لازم است قبل از تدوین بودجه سال ۹۶ که در حال تهیه است، با استاندار یزد و رئیس سازمان برنامه و بودجه یک‌بار دیگر شاخص‌ها بازنگری شود و با توجه به بار بیشتری که بر روی استان است به همان میزان اعتبار اضافه‌تری پرداخت شود.

نوبخت افزود: آمایش سرزمین نشان می‌دهد که بر اساس آمادگی هر سرزمین چه اعتباراتی برای آن منطقه در نظر بگیریم و در چه عرصه و رشته‌ای سرمایه‌گذاری کنیم. خوشبختانه این امکان فراهم شد هر استان بر اساس قابلیت خود از ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی خود استفاده و برنامه توسعه ششم خودش را در استان تهیه کند.رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه از اختصاص ۳۷ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور خبر داد و گفت: سهم استان یزد از این اعتبار حدود هفت هزار میلیارد تومان است که با توجه به قول رئیس‌جمهوری در سفر به استان تخصیص صد درصدی این اعتبار در دستور کار است.

نوبخت اظهار کرد: علاوه‌بر اعتبارات تخصیص یافته برای بخش گردشگری استان یزد با توجه به ثبت تاریخی برخی آثار و بافت تاریخی استان اعتبارات ویژه‌ای برای این بخش در نظر گرفته شده است. استاندار یزد نیز در این نشست از ایجاد فرصت‌هایی که باعث امیدواری زیادی برای فعالان حوزه تولید و تکمیل طرح‌های عمرانی شده است، قدردانی کرد.میرمحمدی افزود: با تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده تحرک قابل توجهی در اجرای طرح‌های عمرانی، گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی ایجاد می‌شود و زمینه افزایش درآمدهای بعدی را فراهم می‌کند.