دنیای اقتصاد، اهواز: با افتتاح طرح خط دوم راه‌آهن اهواز- بندر امام خمینی (ره) سرعت قطارهای مسافری در این مسیر به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه‌آهن جنوب، عبدالکریم درویش‌زاده کاهش تلاقی‌ها و افزایش سرعت قطارها را نشانه تحول درسیستم حمل‌ونقل ریلی دانست و گفت: افزایش سرعت قطارهای مسافری یکی از شاخص‌های مهم در جابه‌جایی مسافر و ارزیابی عملکرد راه‌آهن است که با اقدامات صورت گرفته سرعت قطارهای مسافری از ۹۰ و ۱۲۰ به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و کاهش تلاقی‌ها با احداث خطوط جدید، نشان از تحول عمده در اداره کل راه آهن جنوب است.

درویش‌زاده ادامه داد: طرح احداث خط دوم راه آهن اهواز- بندر امام با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان به طول ۱۱۰ کیلومتر از ایستگاه کارون شروع می‌شود و به ایستگاه بندرامام (ره) خاتمه می‌یابد که ۸۱ کیلومتر از مسیر حدفاصل ایستگاه میاندشت تا سربندر آماده افتتاح و بهره‌برداری است.وی در ادامه افزود: عملیات اجرایی این خط از سال ۹۳ آغاز و طبق زمان‌بندی انجام شده به مناسبت هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. مدیرکل راه‌آهن جنوب افزایش حمل و نقل بار و مسافر، افزایش چشمگیر سرعت قطارها، ارتقای ایمنی و جلوگیری از اتلاف زمان سیر قطارهای مسافری و باری با توجه به دوخطه شدن محور اهواز-بندر امام را از مزایای این طرح اعلام کرد. عبدالکریم درویش‌زاده با بیان اینکه اکنون میزان سرمایه‌گذاری راه‌آهن در استان بیش از استان‌های دیگر کشور است، گفت: راه‌آهن جنوب به‌دلیل طرح‌های گسترده در حال احداث به یکی از بزرگ‌ترین کارگاه‌های خطوط ریلی کشور تبدیل شده است.