دنیای اقتصاد، کرمانشاه: مدیر برنامه‌ریزی فاز ۲ مجتمع پتروشیمی کرمانشاه گفت: اگر دولت برای فاز ۲ مجتمع پتروشیمی بودجه در نظر بگیرد و فاینانس برای آن اختصاص یابد این طرح تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. حامد شاهین‌مهر در بازدید خبرنگاران از مجتمع پتروشیمی کرمانشاه اظهار کرد: شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به‌عنوان اولین شرکت خصوصی است که تولید اصلی آن آمونیاک بوده و اولین تولیدکننده اوره و آمونیاک در ایران است.

وی افزود: این شرکت در اواخر سال ۱۳۸۶ با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۵۲ کیلو تن اوره و آمونیاک فعالیت خود را آغاز کرد. شاهین‌مهر در ادامه افزود: مجتمع صنایع پتروشیمی با مساحت ۲۹۵ هکتار مشتمل بر ۶۲ هکتار سایت صنعتی و ۱۱۴ هکتار فضای سبز است که ۱۸ برابر استانداردهای زیست‌محیطی برآورد شده است. وی تصریح کرد: سالانه ۳۹۲ هزار تن آمونیاک برای خوراک واحد اوره و فروش به صورت آمونیاک مایع و سالانه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن اوره گرانول به عنوان محصول نهایی در این مجتمع تولید می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه همچنین به کاربرد محصولات نهایی شرکت اشاره کرد و افزود: محصولات نهایی به‌منظور مصارف کود شیمایی، ماده اولیه صنایع پایین‌دستی مرتبط همچون تولید چسب‌ها و اوره با پوشش گوگردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاهین‌مهر در ادامه به طرح توسعه مجتمع و فاز ۲ آن اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲ خاکبرداری طرح آغاز شده که به علت تامین نشدن اعتبار این طرح که قرار بود ۴ ساله به بهره‌برداری برسد همچنان راکد مانده که برای حل این مشکل نیازمند کمک دولت و اختصاص بودجه از صندوق توسعه ملی هستیم. وی تصریح کرد: این طرح گام بزرگی به‌منظور پیشرفت اقتصادی استان است و اشتغالزایی ۸۰۰ نفر را به همراه دارد.