افتتاح 159 طرح عمرانی در چهارمحال

دنیای اقتصاد، شهرکرد، هیبت‌الله غفاری: استاندار چهارمحال و بختیاری از افتتاح ۱۵۹ طرح عمرانی دراستان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت خبر داد.قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشستی خبری افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۲۰۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.وی گفت: طرح‌های قابل بهره‌برداری استان در هفته دولت شامل آبرسانی، فاز نخست کارخانه فولاد، کارخانه حجاب، نیروگاه‌ها و چند طرح دیگر با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر است.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: همچنین ماه آینده با سفر معاون اول رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری چهار طرح شاخص با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود. وی در ادامه از ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی در استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان امسال ۵۰ طرح تولید غیرفعال در استان به چرخه تولید بازمی‌گردد که ۱۱ طرح از این تعداد تاکنون در مدار تولید قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: افزایش ظرفیت تولید ۲۴۵ واحد تولیدی، بهره‌برداری از ۵۰ طرح با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در ۷۱۰ هکتار زمین، اجرای ۲۱ طرح در بخش گردشگری و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در بخش صنایع دستی از دیگر تعهدات ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی روند اجرای طرح‌های سفر هیات دولت به چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: با اقدامات خوبی که در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی، راه، گازرسانی و آبرسانی به روستاها انجام گرفته می‌توان اعلام کرد که تعهدات سفر هیات دولت در استان تا بخش زیادی انجام شده است.

استاندار با اشاره به اجرای طرح راه‌آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز ادامه داد: اکنون دو گروه تامین مالی و گروه فنی درحال انجام کار کارشناسی این طرح هستند که با تکمیل مطالعات به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود. وی در ادامه گفت: طرح های متعددی به همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری آغاز شده، اما به‌دلیل مشکلات اجتماعی و معارض، ادامه طرح‌ها با مشکل مواجه شده. یا اجرا متوقف شده است. استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مشکل کم آبی از دیگر موانع در زمینه جذب سرمایه‌گذار محسوب می شود.