دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: با گازرسانی به منطقه الموت ۵۰ روستای مسیر از گاز برخوردار می‌شوند. برای اجرای این طرح بیش از ۸۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.اسماعیل مفردبوشهری افزود: اکنون با بیش از ۳۶۵ هزار مشترک به دنبال ارتقای کیفیت خدمات در بخش‌های مختلف هستیم و امیدواریم سطح پوشش گازرسانی را به ۹۸ درصد برسانیم.

بوشهری اعلام کرد: در سه سال گذشته با اجرای ۶۵ کیلومتر خطوط انتقال گاز و پذیرش ۶۲ هزار و ۱۷۵ مشترک تعداد ۷۸روستا نیز از نعمت گاز برخوردار شدند.وی تصریح کرد: در دولت یازدهم ۵۰۰ مشترک صنعتی نیز تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین یادآور شد: از مجموع ۶۰۸روستای واجد شرایط برای برخورداری از تسهیلات گاز در سه سال گذشته تعداد ۳۱۱ روستا به شبکه گاز پیوسته‌اند و امسال نیز ۱۴۱ روستا در اولویت گازرسانی قرار دارند. وی اظهار کرد: اکنون گازرسانی به ۱۴۱ روستا در حال اجرا است که برای ۲۷ روستا پیمانکار انتخاب شده و سال آینده نیز ۱۶۸ روستا گازدار می‌شوند.

بوشهری گفت: ۷۴ درصد خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که در صورت تکمیل طرح‌های در حال اجرا میزان بهره‌مندی روستاییان به ۸۸ درصد خواهد رسید.مدیرعامل شرکت گاز قزوین اضافه کرد: باقیمانده روستاهای دارای قابلیت گازرسانی ۱۲۹ مورد است که در برنامه سال‌های آینده قرار خواهد گرفت. وی تصریح کرد: از تعداد ۲۵ شهر استان تعداد ۲۲ شهر تحت پوشش گازرسانی است و از سه شهر باقیمانده دو شهر معلم کلایه و رازمیان در مرحله پایان اجرا و شهر سیردان در مرحله آغاز عملیات اجرایی است.بوشهری اظهار کرد: خط انتقال طرح گازرسانی به رازمیان ۸۵درصد و معلم کلایه ۹۲ درصد پیشرفت دارد و سیردان در حال انتخاب پیمانکار اجرایی است.

بوشهری در ادامه با اشاره به اینکه طرح گازرسانی به منطقه الموت مراحل پایانی خود را طی می‌کند، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و تاکیدات استاندار مبنی بر سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این پروژه امیدواریم خط انتقال گاز به منطقه الموت که نزدیک ۹۰ درصد پیشرفت داشته است در چند ماه آینده نهایی شود و دو شهر معلم کلایه ازمیان که شبکه‌های گازرسانی داخلی آنها تکمیل شده است از نعمت گاز بهره‌مند شوند. بوشهری در ادامه به افتتاح طرح‌های گازرسانی به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت: با هزینه ۱۳۶ میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال عملیات گازرسانی به ۲۳ روستا در این هفته آغاز می‌شود. وی اضافه کرد: همچنین ساختمان اداری شهر شریفیه با ۶میلیارد ریال، گازرسانی به ۴۲ واحد صنعتی با ۹ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال، خط انتقال گاز شهرک صنعتی خرمدشت و خط انتقال و CGS در شهر آبیک با هزینه ۹ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال و گازرسانی به شهرک صنعتی آبیک و حکیمیه با ۲۱ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود. مدیرعامل شرکت گاز قزوین ادامه داد: همچنین در هفته دولت کلنگ‌زنی گازرسانی به ۷۶ روستای استان با پیش‌بینی ۳۷۸میلیارد و ۸۰۰ هزار ریال اعتبار، احداث ساختمان مرکزی ستاد شرکت گاز با پیش‌بینی بودجه ۱۲۵ میلیارد ریالی، ساختمان اداری نرجه با ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا می‌شود.