دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی سه دانشکده جدید «علوم و فناوری‌های نوین»، «علوم و صنایع غذایی» و «توانبخشی» تا سال آینده در این دانشگاه خبر داد. حسین کریم با اعلام این خبر اظهار امیدواری کرد: سال آینده جشن راه‌اندازی این سه دانشکده برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل رشته‌های تخصصی استان طی یک سال و نیم گذشته، گفت: متاسفانه تا پیش از این اوضاع اسفباری در زمینه رشته‌های تخصصی داشتیم و به همین منظور اقدامات جدی در این زمینه انجام دادیم تا بتوانیم در مدت کوتاهی پرونده رشته‌های تخصصی استان را تکمیل کنیم. وی از اخذ مجوز رشته‌های تخصصی ارتوپدی، طب اورژانس، پوست، گوش، حلق و بینی، رادیوتراپی، چشم و پزشک خانواده طی یک‌سال و نیم گذشته خبر داد.

کریم گفت: با گرفتن مجوز راه‌اندازی این رشته‌ها پرونده رشته‌های تخصصی دانشگاه بسته شد و شهریور جشن تکمیل رشته‌های تخصصی دانشگاه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: علاوه‌بر این طی این مدت موفق شدیم مجوز راه‌اندازی چهار رشته PHD و نیز ۱۲ رشته کارشناسی ارشد را هم بگیریم و مجموعا با راه‌اندازی این ۲۳ رشته تخصصی، PHD و کارشناسی ارشد، پایه خوبی برای افزایش رشته‌های فوق تخصص و فلوشیپ در استان فراهم شده است. وی یادآور شد: گرفتن این تعداد مجوز موجب می‌شود بتوانیم در همین استان نیروهای بومی تربیت کرده و برای خدمت‌رسانی آماده کنیم.

کریم خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این رشته‌ها در سه تا چهار سال آینده و فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان این رشته‌ها قطعا خدمات بخش‌های درمانی استان جهش خوبی پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به وجود سه رشته فوق تخصصی اطفال، بزرگسالان و جراحی قلب در استان گفت: برای افزایش رشته‌های فوق تخصص استان هم برنامه داریم و چنانچه بتوانیم سالانه مجوز دو رشته فوق تخصص را دریافت کنیم، در چند سال آینده به جایگاه خوبی در این زمینه می‌رسیم.