دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: ۵/ ۲ میلیون هکتار از مساحت دشت خوزستان، قابل کشت است. محمدرضا شمسایی اظهار کرد: خوزستان با مساحت ۴/ ۶میلیون هکتار و جمعیت ۵/ ۵ میلیون نفر در جنوب غرب ایران قرار دارد. این استان دارای بیشترین منابع نفت و گاز و چند بندر است.

وی با اشاره به بهره‌مندی خوزستان از خلیج‌فارس افزود: دو سوم از مساحت خوزستان را دشت‌های رسوبی تشکیل می‌دهند و یک‌سوم نیز کوهستانی است. همچنین بیش از ۵/ ۳ میلیون هکتار از مساحت این استان را دشت و بیش از ۷۰۰ هزار هکتار را نیز تالاب‌های هورالعظیم و شادگان تشکیل می‌دهند. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه ۵/ ۲ میلیون هکتار از مساحت دشت خوزستان، قابل کشت است، تصریح کرد: سطح آب زیرزمینی در دشت خوزستان در نزدیکی زمین قرار گرفته و بسیار هم شور است.

وی اظهار کرد: در خوزستان نزدیک به ۵۵۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی وجود دارد و ۳۷۰ هزار هکتار شبکه آبیاری فرعی نیز از سوی وزارت جهاد کشاورزی در این استان ساخته شد. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به وجود ظرفیت ۲۲ میلیارد مترمکعبی ذخیره آب در خوزستان خبر داد و افزود: اکنون ۸۰۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در حال اجرا داریم، از این رو خوزستان با چنین ظرفیت‌هایی پشتیبان بسیار خوبی برای تشکیل گروه منطقه‌ای در ایران خواهد بود.