دنیای اقتصاد، سنندج، سمیرا مرادپور: مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان اظهار کرد: اکنون ۶ هزار انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی شده که بخش اعظم آن مربوط به نواحی منفصل شهری سنندج است.

مصطفی نجفیان با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد، افزود: ۸۵ درصد این مشترکان، خانگی هستند که ۵۰ درصد انرژی برق استان را مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: از لحاظ وضعیت تولید برق، اکنون استان دارای نیروگاه سیکل ترکیبی با قدرت ۹۳۶ مگاوات است.

وی اظهار کرد: علاوه‌بر وجود نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه دیزلی ۲۵ مگاواتی در استان وجود دارد که تنها نیروگاه دیزلی منطقه غرب کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد بقیه مشترکان استان هم مربوط به بخش‌های صنعت، کشاورزی، تجاری، عمومی و اداره‌ها است، اضافه کرد: کمتر از یک درصد مشترکان استان را بخش صنعت تشکیل داده است و ۱۰ درصد انرژی استان هم در این بخش مصرف می‌شود که این میزان نسبت به میانگین کشوری که ۳۵ تا ۴۰ درصد است، بسیار پایین است. مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان یکی از مشکلات شرکت را وصول مطالبات دانست و گفت: تا پایان سال ۹۴ حدود ۴۵ میلیارد تومان از مشترکان خود طلب داریم. نجفیان اظهار کرد: حدود ۸ تا ۹ میلیارد تومان این مطالبات مربوط به اداره‌های استان و ۶میلیارد تومان هم مربوط به بخش صنعت است. وی تصریح کرد: استفاده غیرمجاز از شبکه برق استان را بیشتر در شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان داریم که مردم این مناطق ۳ تا ۴ برابر مشترکان عادی از انرژی برق استفاده می‌کنند بدون اینکه بهای آن را بپردازند.