دنیای اقتصاد، اصفهان: مجموعه فرهنگی- مذهبی و مسجد طرح نمایشگاه بزرگ اصفهان به نام «ام‌المومنین خدیجه الکبری(س)» همزمان با دهه کرامت و اولین روز از هفته بین‌المللی مساجد با حضور آیت‌الله مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان کلنگ‌زنی شد. آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان پیش از کلنگ‌زنی این مجموعه در جمع علما و روحانیون گفت: چنانچه آرامش معنوی در فضای شهر حاکم شود، تاثیرات آن را بر روح و جسم شهروندان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مهندسی برخی طرح‌ها و شهرک‌ها به نیازهای مذهبی و معنوی افراد توجهی ندارد، افزود: نبود مسجد در برخی شهرک‌ها از همین موارد است، این در حالی است که توجه به نیازهای همه‌جانبه انسان به‌ویژه در بحث نیازهای معنوی و روحی، اهل تفکر بودن یک جامعه را نشان می‌دهد.

رئیس اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، ضمن ابراز خرسندی از احداث مرکز نمایشگاه بین‌المللی استان از پیش‌بینی فضای مناسب برای مسائل فرهنگی-مذهبی در این طرح اظهار رضایت کرد.وی ادامه داد: بدون شک با توجه به قرار گرفتن این پروژه در شرق اصفهان و نزدیکی به فرودگاه اصفهان، این مسجد و مجموعه فرهنگی غیر از بازدیدکنندگان نمایشگاه، میزبان مسافران شهر اصفهان نیز خواهد بود و خیر و برکت آن تسری خواهد یافت، به همین دلیل این مسجد باید یک نمونه بین‌المللی باشد.

شهردار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نمایشگاه بزرگ اصفهان یکی از طرح‌های کلان و ملی شهرداری اصفهان است، اظهار کرد: اصفهان و مدیریت این شهر، طی سال‌های گذشته توسعه‌های مناسبی را تجربه کرده و اکنون نیز با وجود شرایط بی‌سابقه رکود اقتصادی حاکم بر کشور و شهر اصفهان، ۱۰۸۳ طرح کوچک و بزرگ عمرانی را در دل شهر اصفهان در حال احداث دارد. مهدی جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه مدیریت شهری اصفهان به تاسی از کشور شعار درون‌زا بودن اقتصاد را با الهام از موضوع اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار داده و به منابع درونی اقتصاد شهر تکیه کرده است، ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی اصفهان یک طرح بسیار مهم و بزرگ است که با وجود شرایط خاص اقتصادی، مورد حمایت شهرداری اصفهان است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این جلسه با تقدیر از حضور علما و روحانیون گفت: نمایشگاه اصفهان یک مجموعه اقتصادی و تجاری فعال ملی است که تلاش اصلی خود را بر ارائه توانمندی‌های ایران در زمینه‌های مختلف معطوف کرده اما دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را نیز فراموش نکرده است. رسول محققیان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بزرگ اصفهان متبلور خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: با احداث این مرکز، توسعه اقتصادی و ارتقای فرهنگی شهر اصفهان محقق شود. وی با اشاره به پیش‌بینی مجموعه فرهنگی-مذهبی و مسجد این طرح و مزین ساختن آن به نام حضرت خدیجه کبری(س) اعلام کرد: این مجموعه شامل مسجد، خانه عالم، کتابخانه و سالن مطالعه خواهد بود که امیدواریم طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسد. مسجد و مجموعه فرهنگی-مذهبی این طرح، در مجموع ۴ هزار مترمربع وسعت دارد.