دنیای اقتصاد، اراک، محمدرضا اکبری اصل: سی‌کیم‌سئونگ‌هو، سفیر کره‌جنوبی به همراه یک هیات اقتصادی به‌منظور آشنایی با استعدادهای صنعتی و افزایش همکاری با صنایع اراک وارد این شهر شد و ضمن بازدید از چهار واحد صنعتی با استاندار و معاون سیاسی استانداری مرکزی دیدار کرد.

در این دیدار معاون سیاسی استانداری مرکزی گفت: بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی فعالیت دارند که برخی از آنها واحدهای مطرح و فعال صنعتی خاورمیانه محسوب می‌شوند و اکنون پس از برجام و رفع تحریم‌ها صاحبان این صنایع درصدد نوسازی و تولید مرغوب برآمده‌اند.

سفیر کره‌جنوبی در جلسه با مدیران بخش خصوصی نیز حضور یافت و با آنها به گفت‌وگو پرداخت. در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: کره‌جنوبی یکی از شرکای اصلی ایران است و ذهنیت مثبتی از کالاهای کره در ذهن مردم ایران وجود دارد.وی افزود: امیدواریم در فضای پساتحریم فصل جدیدی در توسعه روابط با کشورها به‌ویژه کره‌جنوبی گشوده شود.

وی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی اتاق بازرگانی توسعه مراودات اقتصادی فی ما بین است و ما به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی تلاش داریم روابطمان را با کره توسعه دهیم و در جلسه با استاندار تاکید شده علاقه‌مندی به خرید کالاهای نهایی از کره را با مشارکت شرکت‌های مستقر در استان به یک اقدام مشترک تبدیل کنیم. سفیر کره‌جنوبی در مورد تسهیل صدور ویزای مولتی برای فعالان اقتصادی نیز گفت: مقرر شده است این ویزا از سوی سفارت یک روزه صادر شود.

وی گفت: در ماه آینده هیاتی از استان به کره اعزام خواهیم کرد و برای برگزاری هرچه بهتر این این دیدار از سفارتخانه‌های تهران و کره کمک خواهیم گرفت.وی گفت: برای اقدام مشترک با شرکت‌های کره‌ای، استان مرکزی موقعیت خاصی دارد و به‌دلیل وجود شبکه ریلی و راه‌های اصلی در استان و فاصله ۱۰۰ کیلومتری از تهران امکان سرمایه‌گذاری خوبی در استان مرکزی وجود دارد.