دنیای اقتصاد، اراک، محمدرضا اکبری اصل: یک هیات سرمایه‌گذار چینی ضمن سفر به شهرستان ساوه از توانمندی‌ها و مزیت‌های اقتصادی و صنعتی این شهرستان دیدن کرد.افشون، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی در حاشیه دیدار هیات چینی از کارخانه شیشه کاوه فلوت گفت: ساوه با برخورداری از ظرفیت بالای صنعتی از پرظرفیت‌ترین مناطق ویژه اقتصادی کشور در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خا رجی است.

وی اعلام کرد: شهرک صنعتی تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان ساوه مزیت بالقوه‌ای به‌منظور سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی است. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: حضور هیات‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت دولت از فعالیت‌های بخش خصوصی از اقدامات به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی است و هدف از سفر هیات چینی به شهرستان ساوه، آشنایی و بررسی ظرفیت‌های این شهرستان، برای سرمایه‌گذاری است.

فرماندار ساوه نیز در این دیدار گفت: ساوه به لحاظ مزیت صنعتی، اقتصادی و وجود بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، ظرفیت ارزشمندی برای توسعه اقتصادی در استان مرکزی و کشور دارد و با بهره‌گیری از بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور و استقرار ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال، زمینه رشد سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کرده است. بهاروند افزود: استقرار شهرستان ساوه در مسیر شاهراه ارتباطی به مرکز و غرب کشور، مجاورت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و فاصله اندک تا تهران، از مزیت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی در این شهرستان است.