دنیای اقتصاد، اردبیل، مهدی حسین‌نژاد: مدیر دفتر آب‏های معدنی شرکت آب منطقه‏ای اردبیل گفت: بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی، تعمیرات و تجهیزات آب‏های گرم معدنی استان هزینه شده است. رسول سیفی اظهار کرد‏: در اردبیل ۱۱۰ دهنه چشمه معدنی شناسایی شده که از این تعداد ۷۵ دهنه چشمه آبگرم که در مجموع ۲۲۰ لیتر در ثانیه آب‏دهی دارند. وی وجود ۳۵ دهنه دیگر به‌عنوان آب‏ معدنی سرد را یادآور شد و تصریح کرد: دبی آنها نیز معمولا بیش از ۳۷۰ لیتر در ثانیه است.

مدیر دفتر آب‏های معدنی شرکت آب منطقه‏ای اردبیل گفت: چشمه‏های معدنی اردبیل دارای شاخصه‏های ویژه‏ای در منطقه است که وجود آبگرم گاومیش‏گلی با آب‏دهی بیش از ۶۰ لیتر در ثانیه یا چشمه آب معدنی گورگور با ۳۵۰ لیتر در ثانیه از این شاخص‌ها هستند.سیفی افزود:‏ از نقطه نظر دمایی آبگرم قینرجه مشگین‏شهر با درجه حرارت بالای ۸۲ درجه سانتیگراد جایگاه ویژه‏ای دارد و چشمه آبگرم قوتورسویی از معروف‏ترین آب‏های گرم معدنی با PH بالا و محلول گوگرد است که از پرخاصیت‏ترین آب‌ها در درمان امراض پوستی است.

وی در ادامه اظهار کرد: ‏آب‏های گرم و سرد معروف در استان در حوزه سبلان چه از لحاظ شرب و چه از لحاظ استحمام و لجن‏درمانی با خواص درمانی و شفابخشی آنها شناخته شده است. سیفی اضافه کرد: اکنون ۱۱ دهنه از چشمه‏های آبگرم و معدنی با نظارت آب منطقه‏ای در حال بهره‏برداری است که از این تعداد چهار دهنه به صورت سنتی بهسازی شده و هفت دهنه نیز به صورت آب‏درمانی مدرن و نیمه‏ مدرن در حال بهره‏برداری است.