دنیای اقتصاد، ساری، سیده صغری موسوی: مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: با تلاش همکاران اداره دریایی هواشناسی مازندران و حمایت سازمان هواشناسی کشور، سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) در استان راه‌اندازی شد.

نوربخش داداشی اعلام کرد: اکنون در این استان خدمات هواشناسی دریایی به روز و بر خط به کاربران این حوضه ارائه می‌شود. وی افزود: هواشناسی دریایی و پیش‌بینی وضع دریا ارتباط مستقیمی با جان افراد به‌ویژه در موضوع شنا و گردشگری دریایی دارد که امیدواریم مسافران و افرادی که قصد استفاده از دریا را دارند به توصیه هواشناسی در این زمینه توجه داشته باشند. در زمینه ناوبری، کشتیرانی و شیلات نیز هواشناسی ارتباط نزدیکی با آنها دارد و خدمات هواشناسی دریایی به این کاربران ارائه می‌شود. لایقی، مدیرکل علم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور نیز با اشاره به اینکه ضریب نفوذ هواشناسی در جامعه به نوعی تمام اقشار را دربر می‌گیرد، گفت: سالها است از طریق رسانه‌های نوشتاری، گفتاری و تصویری ارتباطی یکسویه با کاربران نهایی داشته‌ایم و به‌منظور دو سویه شدن این ارتباط، اقدام به راه‌اندازی سامانه تهک کرده‌ایم.

وی اعلام کرد: در سامانه تهک قصد داریم در حوزه کاربران هواشناسی، فرهنگ‌سازی کنیم تا آنها بدون اطلاع هواشناسی اقدامی نکنند و از طریق نظرسنجی بازخورد‌های لازم را از آنها بگیریم. وی گفت: در مسیر کاربردی شدن هواشناسی، با توجه به اهمیت و پر کار بودن بخش دریایی، تهک دریایی در استان راه‌اندازی شد تا کاربران این بخش به صورت مستقیم با هواشناسی ارتباط داشته باشند و سریع و آسان اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند.