دنیای اقتصاد، بندرعباس: استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم هدایت صحیح منابع بانکی به‌منظور کمک به رونق تولید، گفت: در سال جاری تاکنون به ۵۴ پرونده معرفی شده از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان توسط بانک‌های استان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، جاسم جادری در بیست و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ادامه داد: با این تعداد پرداخت تسهیلات، هرمزگان رتبه نخست کشور در پرداخت تسهیلات بانکی برای رفع موانع واحدهای تولیدی را داشته که موجب رفع مشکل و راه‌اندازی این واحدها شده است. وی افزود: اگر همکاری مناسب مدیران بانک‌های استان تداوم داشته باشد می‌توانیم رتبه نخست استان را در این زمینه حفظ کنیم. جادری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در تولید از ریسک بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: باید برای ایجاد اشتغال به تولیدکنندگان کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جلسه اخیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز ۱۹ پرونده شامل سه پرونده در بخش صنعت و ۱۶ پرونده در بخش کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که در مجموع برای رفع مشکل این ۱۹ تولیدکننده پرداخت ۶۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات در کارگروه مصوب شد که موجب رونق بیشتر تولید و ایجاد اشتغال در استان می‌شود.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این جلسه گفت: تا کنون ۱۲۸ جلسه برای رفع موانع و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان تشکیل شده است که نتیجه آن ۱۲۶۵ مصوبه بوده است.

وی اظهار کرد: از تعداد کل مصوبات، ۹۹۴ مصوبه متعلق به کارگروه و ۲۷۱ مصوبه متعلق به کمیته بررسی تامین مالی استان است که در این بین ۸۲۰ مصوبه اجرا و ۴۴۵ مصوبه در حال پیگیری است.