دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی گفت: این طرح با هدف تولید ۳۰ هزار بشکه نفت خام در روز و ۲۰ حلقه چاه تولیدی آغاز به‌کار کرد.

آرش باقرزاده اظهار کرد: این طرح یک پیمانکار داخلی و به صورت صددرصد بومی دارد و در نقطه صفر مرزی واقع شده است.وی افزود: میدان نفتی یاران‌شمالی در دو سال گذشته ۳۱ درصد و در سال ۱۳۹۴ حدود ۴۲ درصد پیشرفت داشته است.وی با بیان اینکه سهم کالاهای مربوط به این طرح ۲۹درصد خارجی و ۷۱ درصد ایرانی است، اظهار کرد: حفاری این میدان به صورت کامل ایرانی انجام گرفته و بخشی از تجهیزات سرچاهی از خارج خریداری شده است.

باقرزاده گفت: این طرح اکنون ۸۹ درصد پیشرفت داشته و حفاری‌ها به اتمام رسیده و بخش کوچکی از اجرا باقی مانده است و تلاش می‌کنیم تا اواخر شهریور تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت را از این میدان نفتی داشته باشیم. وی اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار بشکه برنامه توسعه برای این میدان نفتی پیش‌بینی شده است. این مقام مسوول افزود: ۱۷۰۰ نفر در این طرح مشغول به‌کار هستند و اگر مشکل گرمای هوا نباشد روند کار شتاب می‌گیرد. وی با بیان اینکه روزانه حدود پنج‌هزار بشکه تولید داریم، گفت: در این میدان دو فاز شامل تولید زودهنگام و تولید نهایی در حال اجرا است که تولید زود هنگام از بهمن سال ۱۳۹۱ شروع شده و تاکنون بیش از ۴/ ۱ میلیون بشکه از این میدان تولید شده است.