دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان با تاکید بر استفاده از صنایع پایین‌دستی نفت در رونق اقتصادی و پایدار استان گفت: به‌منظور اشتغالزایی، صنایع پایین‌دستی نفت و پتروشیمی در این استان رونق می‌گیرد. غلامرضا شریعتی افزود: باید به سمت سرمایه‌گذاری مولد در بخش صنایع پایین‌دستی نفت حرکت کنیم و با تامین زیرساخت‌های لازم به سمت اشتغالزایی و رونق اقتصادی گام برداریم.وی فعالسازی صنایع پایین‌دستی نفت با استفاده از صندوق توسعه ملی را از راهکارهای ایجاد اشتغال در خوزستان اعلام کرد و گفت: درحالی‌که تولید ثروت در خوزستان بالا است ولی در بخش اشتغالزایی نتوانستیم کاری انجام دهیم.

وی کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های مهم شادگان دانست و گفت: سعی داریم با انتقال بخشی از آب رودخانه کارون به رودخانه جراحی زمینه احیای مجدد کشاورزی و نخلستان‌های منطقه را فراهم کنیم. استاندار خوزستان در ادامه تکمیل طرح فولاد شادگان را از اولویت‌های کاری دانست و افزود: تکمیل این طرح علاوه‌بر ایجاد اشتغال در این شهرستان می‌تواند از محل عوارض به شهرداری شادگان نیز کمک کرد. استاندار خوزستان اضافه کرد: چهارخطه کردن جاده دارخوین به شادگان در دستور کار قرار دارد و برای تکمیل آن برنامه‌ریزی مناسب می‌شود.

شریعتی به مشکل آب شرب در برخی از روستاهای خوزستان به‌ویژه شادگان نیز اشاره و اظهار کرد: هر شهروندی در هر نقطه از خوزستان اگر با مشکل آب شرب روبه‌رو باشد این موضوع مایه شرمساری مسوولان است. وی افزود: با پیگیری صورت گرفته با معاون وزیر نیرو درصدد هستیم تا مشکل آب شرب روستائیان را برطرف کنیم، ضمن اینکه در بخش شهری شادگان با تکمیل طرح انتقال آب غدیر بخش عمده‌ای از مشکل آب شرب شهر برطرف خواهد شد.

استاندار خوزستان راه‌اندازی بندر تجاری شادگان را از اقدامات مهم دولت به‌منظور اشتغالزایی در این منطقه دانست و گفت: درصدد هستیم با استقرار کامل دستگاه‌های مرتبط فعالیت این بندر را گسترش دهیم. استاندار خوزستان با اشاره به عظمت طرح کشاورزی ۵۵۰هزار هکتاری احیای دشت‌های خوزستان معروف به طرح مقام معظم رهبری گفت: در زمینه خدمات دولت تدبیر و امید در بسیاری از بخش‏ها در خوزستان و همچنین از اجرای طرح بزرگ کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری به خوبی اطلاع‌رسانی نشده است. شریعتی اظهار کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، بزرگ‌ترین طرح کشاورزی خاورمیانه است اما مردم از اثرات مثبت اقتصادی آن با خبر نیستند.