دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در نشست سرمایه‌گذاری و توسعه استان که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد درخواست کرد: منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود. کیوان کاشفی ادامه داد: تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد بدون اینکه هزینه‌ای بر دولت تحمیل کند موجب ایجاد رونق اقتصادی در کل استان خواهد بود.

وی گفت: کرمانشاه دارای توان تاریخی و بالقوه در زمینه تجارت است. اتاق بازرگانی کرمانشاه ۹۵ سال قدمت دارد و به‌رغم پایین بودن شاخص‌های مختلف اقتصادی سالانه صادرات ۳ میلیارد دلاری از استان صورت می‌گیرد که حدود نیمی از آن حاصل زحمات واحدهای تولیدی و تجار است. این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: چنین ظرفیتی باید تقویت شود که تقویت آن موجب تاثیرگذاری مستقیم بر سایر حوزه‌ها خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شاهد اقدامات خوبی در کشور هستیم، افزود: تصویب و ابلاغ چند بخشنامه تسهیل‌گرانه و تخصیص منابع مالی و عزم دولت قطعا امسال را به سالی بهتر در اقتصاد تبدیل می‌کند. کاشفی پیشنهاد داد در ستاد اقتصاد مقاومتی کمیته‌ای تشکیل شود و با کُندکُنندگان حرکت اقتصاد مقاومتی برخورد لازم انجام شود. کاشفی در پایان از محیط زیست و ریزگردها سخن به میان آورد و گفت: از مهم‌ترین چالش‌های آینده استان کرمانشاه مساله ریزگردها است و کوچ سرمایه‌های انسانی و مالی و تاثیرات مخرب آن بر اقتصاد و سلامتی منطقه خطری بسیار مهم است.