دنیای اقتصاد، اردبیل، مهدی حسین‌نژاد: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از آغاز برداشت محصول گندم تاکنون ۱۸۴ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان به‌ویژه گندم‏کاران استان پرداخت شده است. علی نوبخت اظهار کرد: خرید گندم در اردبیل از ۱۵ خرداد با برداشت محصول در شمال استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با ۶۰ مرکز به شکل مباشر و ملکی اقدام به خرید محصول زارعان کردیم که این اقدام در شهرستان‏های بیله‏سوار و پارس‏آباد به اتمام رسیده و در گرمی در مرحله اتمام است. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خرید گندم در خلخال، کوثر، اردبیل، سرعین‏، مشگین‏شهر، نیر و نمین را همچنان مستمر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۹۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است. نوبخت افزود: گندم‏های خریداری شده را در انبارها و سیلوهای ملکی، بخش خصوصی و کارخانه‏های آردسازی ذخیره‏ کردیم.

وی در ادامه اعلام کرد: تاکنون ۱۸۴ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و بقیه این پرداختی‏ها نیز ادامه دارد.وی افزود: زارعان با اعلام شماره ملی می‏توانند از طریق سامانه تعریف شده پیگیر پرداخت وجه گندم تحویل داده شده خود باشند که البته بهتر است در این زمینه تعجیلی نداشته باشند چرا که در یک فرآیند ملی پرداخت مطالبات گندم‏کاران در حال انجام است.