دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: معاون اجرایی رئیس‌جمهوری فاصله گرفتن کرمانشاه از جایگاه گذشته را بیش از هر چیز به‌دلیل درگیر بودن مستقیم این استان در جنگ تحمیلی دانست و گفت: عقب ماندگی‌های این استان باید جبران شود. محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که در آستانه سفر هیات دولت به استان انجام شد، اظهار کرد: امیدوارم این سفر منشأ خیر و برکت در زندگی مردم این استان باشد.

وی با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده از سوی استان برای تصویب در سفر هیات دولت گفت: مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تحقق این پیشنهادها ۱۳۰ هزار میلیارد ریال است که پاسخگویی به آن با توجه به محدودیت اعتبارات امکان‌پذیر نیست، از این رو باید برای شتاب بخشیدن به توسعه این استان از ابزارهای دیگر همچون توان بخش‌خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی و همچنین منابع صندوق توسعه ملی که با نرخ ارزان در اختیار بخش غیردولتی قرار می‌گیرد، استفاده کنیم. شریعتمداری به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: برخورداری از منابع آبی ارزشمند و اراضی کشاورزی مستعد، این امکان را به‌وجود آورده که کرمانشاه به قطب کشاورزی تبدیل شود و تامین‌کننده بخشی از نیازهای غذایی کشور باشد.

وی افزود: در بخش گردشگری نیز به واسطه وجود طاق بستان و بیستون به‌عنوان مفاخر میراثی کشور در فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتری از هم و همچنین برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی این امکان ایجاد شده که کرمانشاه تبدیل به قطب گردشگری و مقصدی برای گردشگران شود. معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه کرمانشاه در بخش پتروشیمی نیز حرفی برای گفتن دارد، اظهار کرد: در این حوزه در برخی موارد تا ۳۶۰۰ برابر امکان ایجاد ارزش افزوده وجود دارد که برای تحقق آن کمک‌های فنی و تکنیکی نیاز است. وی به ظرفیت‌های استان در حوزه نیروی انسانی نیز اشاره کرد و گفت: کرمانشاه در گذشته مرکز توسعه غرب کشور بوده که امیدواریم با وجود علمای بزرگ و نخبگان کرمانشاهی به این جایگاه خود بازگردد. رئیس‌جمهوری و هیات دولت، امروز به کرمانشاه سفر می‌کنند.