دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه رافع: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اولین نمایشگاه صنایع کوچک و خطوط تولید با محوریت خراسان رضوی در شهر کابل افغانستان برگزار می‏شود. راضیه علیرضایی اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۸ تیر با رویکرد ارائه توانمندی‎های صنعتی و انجام همکاری‎های مشترک با افغانستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و با حضور شرکت‎هایی از سراسر کشور با اولویت ماشین‎آلات مواد غذایی، فرآورده‎های لبنی، بسته‏بندی، دستگاه‏های تولید قوطی‎های کنسروی، انواع پلی‌فرم، خط تولید ظروف یکبار مصرف، پالت‏های پلاستیکی، ماشین‎آلات معدنی، دستگاه‏های برش سنگ، دستگاه‎های لوله و اتصالات، ماشین‏آلات پخت نان، خطوط تولید لوله و پلاستیک، دستگاه‎های صنعتی و نیمه‎صنعتی تصفیه آب برگزار می‎شود.

علیرضایی تصریح کرد: در این نمایشگاه، شرکت‎های خدمات فنی و مهندسی ایرانی، در زمینه ارائه مشاوره‏های صنعتی و خدمات فنی و مهندسی در قالب پاویون و تشکیل تیم‎های تحقیقاتی مشترک با شرکت‏‎های افغانی، فعالیت خواهند کرد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه افغانستان در استراتژی صنعتی خود به دنبال برنامه‏های میان‌مدت برای توسعه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کوچک و با سرمایه اندک است، برگزاری این نمایشگاه زمینه انتقال تکنولوژی صنعتی به این کشور را فراهم می‎کند.