دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه استان در چند دهه اخیر رتبه اول صید در کشور را داشته است، گفت: با به‌کارگیری روش‌های جدید و اصولی هرمزگان همچنان پیشرو صید اصولی و ساحلی (آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران) است.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی با بیان اینکه سیاست شیلات هرمزگان در سال‌های اخیر مبنی بر صید و برداشت اصولی از ذخایر طبیعی آبزیان گفت: شیلات استان توانسته در سال‌های اخیر با سوق دادن صیادان به استفاده از روش‌های اصولی و همچنین روش‌های کم‌خطر برای محیط‌زیست به‌ویژه در توسعه صید به روش لانگ لاین که از روش‌های اصولی صید است گام‌های خوبی بردارد. مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: تبدیل جزیره کیش به جزیره صید بدون تور و هچنین ترویج این روش صید در سایر جزایر استان باعث شده تا صید ضمنی در مجموع کاهش پیدا کرده و صید هدف به میزان مطلوبی افزایش پیدا کند، ضمن آنکه کیفیت صید به دست آمده در این روش بسیار افزایش یافته است.

محبی در ادامه با اشاره به اینکه امسال در مجموع ۲۲۰ هزار تن انواع آبزیان از سوی صیادان استان صید شده است، اظهار کرد: این میزان در سال گذشته ۲۱۷ هزار تن بود. مدیرکل شیلات هرمزگان در ادامه از سرمایه‌گذاری مالکان شناورهای صیادی در امور آبزی پروری هرمزگان خبر داد و گفت: این موضوع بیانگر توجه ویژه شیلات هرمزگان به صید پایدار و ارتقای آبزی پروری است.