تشکیل دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف کرمانشاه

دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون استان کرمانشاه تشکیل شد و به این منظور تفاهم‌نامه‌ای در هشت بند بین روسای سه اتاق به امضا رسید. کیوان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه این دبیرخانه مشترک سال گذشته بین اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون ایران تشکیل شده بود، اعلام کرد: کرمانشاه اولین استانی است که صاحب این دبیرخانه مشترک می‌شود. وی همصدایی و اتحاد بین بخش خصوصی برای رونق اقتصادی استان را هدف اصلی تشکیل این دبیرخانه دانست و تصریح کرد: البته این موضوع مغایر استقلال داخلی این سه تشکل نیست و هریک از این سه اتاق استقلال گذشته را خواهند داشت.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، تشکیل این دبیرخانه مشترک از چندصدایی و بیان دیدگاه‌های متفاوت از سوی بخش خصوصی جلوگیری می‌کند و همفکری و وحدت رویه را بین این سه بخش به همراه دارد. کاشفی در ادامه سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف را شاکله اصلی بخش خصوصی کشور دانست و تاکید کرد: اتاق بازرگانی نقش بسزایی در اقتصاد کلان کشور دارد، اتاق اصناف نیز اقتصاد خرد کشور را در اختیار دارد و اهمیت اتاق تعاون نیز از سهم ۲۵ درصدی که در اقتصاد کشور دارد، مشهود است. وی با اشاره به تغییر و تحولاتی که در کشور رخ داده و تاکید بر واگذاری بیشتر امور به بخش خصوصی، اظهار کرد: در این شرایط تشکیل دبیرخانه بخش خصوصی اهمیت بیشتری پیدا کرد. غفار محمدی، دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه نیز تشکیل دبیرخانه مشترک سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف را زمینه‌ساز همگرایی و پیشبری اهداف اقتصادی استان دانست.

وی گفت: امیدواریم این دبیرخانه گامی به‌منظور واگذاری بیشتر امور به بخش خصوصی باشد که این موضوع بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت قرار گرفته است. وی اظهار امیدواری کرد: تشکیل این دبیرخانه به کاهش مشکلات اقتصادی استان کمک کند. رضا ساسانی، رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، خاطرنشان کرد: امیدواریم تشکیل این دبیرخانه گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان باشد. وی ادامه داد: هدف از تشکیل این دبیرخانه مشترک، تفاهم و همدلی بیشتر بین بخش خصوصی است.