دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: با حضور مقامات استانی مدیر امور شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی معرفی شد. در این مراسم بهزاد نیکخواه تودیع شد و معارفه بهنام شهدی به عنوان مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان با حضور مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بانک کشاورزی و مقامات استانی در سالن همایش مدیریت بانک کشاورزی برگزار شد. در این مراسم بهزاد نیکخواه، مدیر سابق شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی، گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی مدیریت آذربایجان غربی در سال ۹۴ ارائه و اظهار کرد: در کنار قابلیت‌های اقتصادی استان وجه مشخصه آذربایجان غربی ظرفیت ارزنده نیروی انسانی استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد کارکنان بانک کشاورزی مدیریت آذربایجان غربی ۵۰۱ نفر است که ۷/ ۱۲ درصد کارکنان سیستم بانکی را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: برنامه‌های موردنظر در حوزه سرمایه انسانی عمدتا مبتنی بر تواناسازی بوده و نهادینه‌سازی اصل شایسته‌سالاری و ارتقای دانش تخصصی مدنظر است. نیکخواه با اشاره به تسهیلات ارائه شده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی مدیریت آذربایجان غربی ارائه شده که به لحاظ تعداد از ۱۰ درصد رشد برخوردار است. وی احراز رتبه برتر وصول مطالبات و جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی را از اقدامات شاخص در سال گذشته اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۱۴ شعبه استان بازسازی و سه باجه در بازارچه‎های مرزی استان افتتاح شد. نیکخواه با بیان اینکه هدف‌گذاری مورد نظر ارتقای رتبه بانک کشاورزی مدیریت آذربایجان غربی از رتبه ۲۷ به رتبه پنجم بوده، یادآور شد: سال گذشته رتبه بانک کشاورزی مدیریت آذربایجان غربی بین سایر استان‌ها از رتبه ۲۷ به رتبه ۱۱ ارتقا یافته که از رشد ۱۶ پله‌ای برخوردار است. در ادامه این مراسم بهنام شهدی، مدیر جدید شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: بررسی وضعیت موجود، تبیین وضعیت مطلوب و برنامه‌ریزی برای رسیدن به وضعیت مطلوب به عنوان سه گام برنامه‌ریزی استراتژیک جزو اولویت‌های کاری محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه سال ۹۴ سهم تسهیلات بانکی بخش کشاورزی در بانک کشاورزی مدیریت استان ۵۱ درصد بوده، اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش بر این است سهم تسهیلات بانکی بخش کشاورزی در بانک کشاورزی مدیریت استان را به ۷۵ درصد در سال ۹۹ برسانیم. شهدی به ارتقای شاخص‌های اقتصاد کشاورزی استان اشاره کرد و یادآور شد: طبق برنامه، اعطای تسهیلات ۴۵ درصد به صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۲۵ درصد به بخش آب و کشاورزی، ۱۰درصد به بخش خدمات، ۱۰ درصد به بخش بازرگانی و ۱۰درصد به خارج از بخش مدنظر قرار دارد.