دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: با پهلوگیری اولین کشتی خط کانتینری RCL تایلند پس از لغو تحریم‌ها در بندر شهیدرجایی، این لاینر نیز به بازار ده‌ها میلیونی ایران دسترسی پیدا کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی با اعلام این خبر افزود: خط کشتیرانی RCL از خطوط لاینر کانتینری در دنیا است که کالا را به‌صورت مستقیم وارد بنادر می‌کند.

وی به مشخصات نخستین کشتی متعلق به این خط لاینری با نام Diaporos پهلو گرفته در بندر شهیدرجایی اشاره کرد و افزود: این کشتی۳۰۰ متر طول و ۸/ ۱۱ متر آبخور داشته و جزو کشتی‌های اقیانوس‌پیما است که در سال ۲۰۰۱ ساخته شده است.مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت این کشتی‌ها را ۶۶۲۷ TEU اعلام کرد و گفت: TEU۵۳۱ کانتینر صادراتی و ۱۰۲۷ TEU نیز کانتینر وارداتی در اسکله شماره ۵ ترمینال یک این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی اضافه کرد: کشتی Diaporos از بندر جبل‌علی امارات وارد بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران شده بود که تخلیه و بارگیری آن در مدت کمتر از ۲۲ ساعت در بندر شهید رجایی به پایان رسید و این بندر را به مقصد بندر کائوسینگ تایوان ترک کرد.مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان کاهش مدت زمان حمل و نقل و هزینه تمام شده کالا و افزایش اشتغال برای فعالان بندری و گمرکی را از مزایای این تردد مستقیم خطوط لاینر به بنادر ایران اعلام کرد. خط کشتیرانی RCL تایلند که از خطوط معتبر کشتیرانی دنیا است، تحت پرچم لیبریا به آب‌های ایران تردد خود را از سر گرفت.