دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام) با بیان اینکه نمی‏توانم بگویم که زیبایی‏های اصفهان تنها در آثار تاریخی‏اش خلاصه می‏شود، گفت: اصفهان زیبایی‏های دیگری دارد که مدیریت شهری به خوبی ایجاد کرده است.

سلیمان سنشوی در حاشیه بازدید آثار تاریخی اصفهان با بیان اینکه نخستین بار است که به اصفهان سفر می‏کنم اما پیش از این هم بارها نام اصفهان را با صفت نصف‏جهان شنیده‏ام، اظهار کرد: این شهر به خوبی توانسته همه عناصر تمدن را هدایت کند و جاذبه‏های مختلف این شهر بسیار قابل توجه است.

وی اضافه کرد: مسوولان ایران باید اصفهان را نه تنها به عنوان یک مقصد توریستی بلکه به عنوان نمونه سبک زندگی به مردم جهان معرفی کنند. مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام) با بیان اینکه شهرهایی همچون اصفهان در دنیا کمیاب هستند و تعداد آنها از تعداد انگشتان دست نیز کمتر است، اظهار کرد: باید توجه داشت که بسیاری از شهرها و شهروندان در جهان به سمت الگوهای زندگی یکسانی در حال حرکت هستند و این در حالی است که اصفهان ویژگی خاصی دارد و باید این ویژگی به همه جهان صادر شود. سنشوی در ادامه با بیان اینکه اصفهان تنها برای مردمش نیست، اضافه کرد: این شهر برای همگان از ترک، فارس و عرب اهمیت دارد و شهر مهم و ویژه‏ای به لحاظ فرهنگی به حساب می‏آید. مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام) همچنین تدوین برنامه بلندمدت از سوی مدیریت شهری اصفهان برای تبدیل این شهر به برند بین‏المللی را مهم ارزیابی کرد و گفت: اصفهان می‏تواند به عنوان استانبولی دیگر در منطقه باشد، هرچند استانبول در حال افول است اما تقویت اصفهان ما را راضی می‏کند.