دنیای اقتصاد، شرق استان تهران، محسن عسکری: شهردار دماوند با اعلام رشد ۴۰ درصدی بودجه پیشنهادی سال ۹۵ گفت: بودجه ۶۶۰ میلیارد ریالی پیشنهادی امسال به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.عباس صفری اظهار کرد: بودجه سال ۹۵ شهرداری دماوند با داشتن رشد ۴۰ درصدی از ۴۵۰ میلیارد ریال به ۶۶۰ میلیارد ریال رسیده که از این میزان بیش از ۷۰ درصد به بخش عمرانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۹۴ شهرداری دماوند، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته شهرداری با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در بخش خدماتی و عمرانی، توانسته مقدمات بهره‌برداری از طرح‌های شاخص منطقه را فراهم کند.

شهردار دماوند با بیان اینکه امسال، سال آغاز طرح‌های شاخص در دماوند است، گفت: آسفالت و بهسازی معابر، بهبود ترافیک و حمل و نقل درون شهری و برون شهری، هوشمندسازی حوزه خدمات شهری، زیباسازی سیما و منظر شهری و نظارت بر محیط زیست شهر با زنده‌گیری سگ‌های ولگرد از اقدامات شهرداری در سال گذشته بوده است. صفری با بیان اینکه رویکرد بودجه سال جاری در بخش عمرانی، تکمیل طر‌ح‌های نیمه‌تمام است، خاطرنشان کرد: اتمام فاز نهایی طرح بلوار بعثت، پل محله قاضی، بهره‌برداری از طرح ضلع غربی مسجد جامع شهر، آبنمای میدان معلم، اتمام دیوار حائل شیخ ابوسعید در منطقه جیلارد، توسعه شبکه معابر و نورپردازی المان‌های شهری از موضوع‌های مورد توجه شهرداری در سال جاری است. شهردار دماوند به تعیین تکلیف منطقه «مشا» به عنوان ناحیه منفصل شهری اشاره کرد و گفت: منطقه مشا چند سالی است برای الحاق به دماوند در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشت که با مکاتبات صورت گرفته با استان، این موضوع نیز در حال بررسی بوده و تاکنون نیز به نقطه مطلوبی دست یافته‌ایم. وی ادامه داد: شهرداری دماوند به‌منظور ارائه خدمات به این منطقه با تخصیص بودجه کافی، اصلاح و بهسازی محور مشا، اجرای طرح ساختمان خدمات شهری و آتش‌نشانی را در دستور کار قرار داده است.

وی یکی از اقدامات قابل توجه شهرداری در بخش خدمات شهری را هوشمندسازی این حوزه خدماتی دانست و خاطرنشان کرد: کدگذاری سطل‌های زباله شهر اقدام نخست شهرداری به‌منظور نظارت بهتر بر اموال عمومی و خدمات‌رسانی مطلوب در شهر است که به صورت آنلاین مدیریت می‌شود.

وی ساماندهی ورودی و خروجی شهر به‌ویژه محور تهران به دماوند را از دیگر اقدامات این نهاد برای هویت‌بخشی به منظر شهر دانست و افزود: شهرداری در سال جاری ساخت چند بوستان و تکمیل سایت گردشگری چشمه اعلا، بوستان شهربازی، پارک خانواده و پویش و دانش را در دستور کار دارد.

شهردار دماوند در ادامه به تهیه و تصویب بودجه ۱۵ میلیارد ریالی سازمان حمل‌ونقل شهر دماوند اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل شهری نقش مهمی را در تحقق توسعه پایدار و عدالت اجتماعی فراهم می‌کند که با استقلال سازمان حمل و نقل شهرداری دماوند و تخصیص این میزان بودجه، امید است بتوانیم در بخش توسعه معابر به نقطه مطلوب دست یابیم. وی با اشاره به طرح‌های شاخص این سازمان در سال جاری گفت: دو طرح ترمینال درون‌شهری و برون‌شهری دماوند از طرح‌های مهم شهر است که در دستور کار قرار دارد.