دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به تحصیل ۱۵۹۵ دانشجو در این دانشگاه گفت: بودجه امسال دانشگاه ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که در مقایسه با سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.محمود نیلی به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس دانشگاه صنعتی افزود: سال گذشته بودجه دانشگاه صنعتی همدان، بیش از ۷ میلیارد تومان بود.

وی تصریح کرد: طبق استاندارد وزارت علوم باید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بودجه دانشگاه صرف هزینه‌ طرح‌های پژوهشی شود به این منظور سال گذشته ۱۰ درصد بودجه به بخش پژوهش اختصاص یافت و این رقم در سال ۹۶ به ۱۵ درصد بودجه می‌رسد. وی در ادامه گفت: در این دانشگاه ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۹ رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد فعال است.نیلی با اشاره به پذیرش دانشجو از سال ۸۵ در این دانشگاه افزود: سال‌های گذشته ۱۳۸۹ نفر دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. رئیس دانشگاه صنعتی همدان از تدوین و تصویب سند راهبردی و برنامه عملیاتی یکساله دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: امسال طرح واکاوی توسعه صنعت استان و شناسایی چالش‌های صنعتی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به رتبه دانشگاه صنعتی همدان در کشور اعلام کرد: سال گذشته دانشگاه صنعتی همدان به‌دلیل درصد پایین بودجه پژوهشی و دیگر شاخص‌ها رتبه قابل‌قبولی نداشت، اما امسال از بین ۲۱ دانشگاه در سراسر کشور رتبه دانشگاه همدان به ۱۳ رسید. نیلی با بیان اینکه جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه صنعتی همدان در دستور کار است، اعلام کرد: داشتن سوئیت‌های آماده یکی از حداقل امکانات مورد نیاز صدور مجوز از سوی وزارت علوم برای جذب دانشجویان خارجی است که به‌دلیل توان مالی کم دانشگاه از خیران دعوت می‌کنیم که در این زمینه ورود پیدا کنند.وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ تفاهم‎نامه همکاری با سازمان‌ها منعقد شد و ۶ آزمایشگاه در حوزه‌های روباتیک، معدن، علوم پایه و برق راه‌اندازی شد.