دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت گاز قزوین از مصرف ۴ میلیارد و ۲۹۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان طی سال گذشته خبر داد.اسماعیل مفرد بوشهری با اعلام اینکه این میزان مصرف در مقایسه با سال قبل از آن افزایش ۱۹ درصدی دارد، علت این افزایش را بیشتر در ارتباط با مصرف نیروگاه دانست.

بوشهری میزان گاز تحویلی به نیروگاه برق شهید رجایی در سال ۹۴ را ۲ میلیارد و۱۵۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد که با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۳۹ رکوردی در تحویل گاز به این نیروگاه ثبت شده است. وی مقدار گاز تحویلی به نیروگاه در سال ۹۴ را معادل ۵۰ درصد مصرف استان دانست. مدیرعامل شرکت گاز قزوین در ادامه گفت: سال گذشته میزان مصرف در بخش‌های خانگی ۸۶۴ میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به مصرف مدت مشابه سال قبل از آن، افزایش جزئی ۵/ ۰ درصدی داشته است.

بوشهری همچنین از مصرف ۹۳۰ میلیون مترمکعبی گاز از سوی صنایع استان در سال ۹۴ خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوان با سرعت بیشتری زیرساخت‌های لازم برای بهره گیری حداکثری بخش صنعت استان از نعمت گاز را فراهم کرد. بوشهری با اشاره به اینکه بهره‌گیری صنایع استان از گاز علاوه‌بر مزایای زیست‌محیطی، کاهش هزینه‌های تولید و متعاقب آن رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: گازرسانی به صنایع از اولویت‌های شرکت گاز در سال‌جاری است که با جدیت پیگیری می‌شود.