دنیای اقتصاد، اصفهان: در مراسمی با حضور مدیران شهری و سفرای شهرهای خواهرخوانده، هفته نکوداشت اصفهان آغاز شد و این مناسبت تا نهم ماه جاری ادامه می‌یابد. به مناسبت این هفته 56 عنوان برنامه در بخش‌های مختلف فرهنگی، تفریحی و ورزشی تعریف شده است. مهم‌ترین مکان برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان «پل خواجو» است که ویژه برنامه مردمی «اصفهانی‌ام» تا 9 اردیبهشت در کنار این پل تاریخی برگزار می‌شود.

به‌منظور اجرای برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان با توجه به اینکه در حوزه نظریه‌پردازی و خلاقیت استفاده از ابزار هنر در تقویت ایده‌پردازی بسیار مهم است، ایده - گالری در ارگ جهان‌نما برپا شد.

همچنین به‌منظور تحقق برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان ویژه برنامه «گذر شهر خلاق» در ارگ جهان‌نما برگزار می‌شود. همچنین با همت مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ویژه برنامه «گذر شهر خلاق» که حوزه‌های هفت‌گانه شهر خلاق را به نمایش می‌گذارد از امروز تا نهم اردیبهشت‌ با موضوع صنایع دستی در ارگ جهان‌نما برگزار خواهد شد. به همین مناسبت، نمایشگاه عکس غلامحسین عرب از پیشکسوتان عکاسی اصفهان و نمایشگاه جمعی چهارباغ نیز در موزه هنرهای معاصر برپا شده است.

شهردار اصفهان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر گفت: با توجه به برپایی هفته نکوداشت اصفهان و سال فرهنگ و هنر لازم است برای معرفی هنرمندان اصفهانی به تمام مردم، آثار این افراد در مبلمان شهری اصفهان استفاده شود. مهدی جمالی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ و هنر، امسال را سال فرهنگ و هنر معرفی کردیم و تمام برنامه‌های امسال شهرداری اصفهان حول فرهنگ و هنر می‌چرخد.

محمدرضا رهبری، مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح گالری‌های موزه هنرهای معاصر همزمان با آغاز هفته نکوداشت اصفهان در محوطه ساختمان تاریخی موزه هنرهای معاصر گفت: موزه هنرهای معاصر اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی در ماه جاری سه برنامه ویژه برگزار خواهد کرد. بخش نخست برنامه‌ افتتاح گالری‌های ۱، ۲، ۳ و ۵ خواهد بود که به عکس‌های استاد غلامحسین عرب و نمایشگاه چهارباغ اختصاص دارد. وی افزود: بخش دوم برنامه‌ها سلسله نشست‌های نشانه‌شناسی محله علیقلی‌آقا است که روز هشتم اردیبهشت آغاز می‌شود و در بخش سوم افتتاح نمایشگاهی با نام پنجره را خواهیم داشت که مجموعه‌ای از هنرهای تعاملی، چیدمان و ویدئو آرت است. مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان اضافه کرد: در نمایشگاه چهارباغ مجموعه آثار بیش از ۴۵ هنرمند ایرانی در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی برای علاقه‌مندان در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش درآمده است.