دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کریدور غرب کشور تحت عنوان کریدور ١٠ در سطح ملی مطرح است که از ارومیه به سمت ماهشهر اجرا می‏شود. داریوش نصر با بیان اینکه این طرح از سمت ارومیه، سلماس، خوی، ایوغلی و جلفا به کریدور شمال کشور، بازرگان به سمت تهران و مشهد متصل می‏شود، افزود: در صورت اجرا تحول اساسی در راه‌های استان صورت می‌گیرد. وی با اشاره به توجه به راه‏های جنوب استان ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح که ازسمت ارومیه - مهاباد و میاندوآب صورت می‌گیرد، طول بزرگراه‏های جنوب استان افزایش خواهد یافت.

نصر با بیان اینکه در سالجاری راهسازی به‌صورت گسترده در دستور کار قرار دارد، گفت: در آذربایجان غربی ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه و ۹۰۷ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۶۰ کیلومتر راه فرعی و ۷۸۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که سال گذشته ۱۹۸ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در مورد ترانزیت محور ایواوغلی - ماکو تاکید کرد: این طرح در سال ۹۳ و ۹۴ تحت عنوان مدیریت بدون پول در قالب ۱۴۰ کیلومتر قرارداد منعقد شد که اکنون هشت درصد پیشرفت دارد. وی اضافه کرد: بخشی از این محور درحوزه منطقه آزاد ماکو قرار دارد و تفاهم‌نامه‌ای با این منطقه امضا شده و عملیات زیرسازی و آسفالت این طرح را سازمان راهداری برعهده دارد.

نصر در زمینه محور خوی - قطور - رازی نیز گفت: این محور یکی از محورهای اصلی و ترانزیتی بوده که سه پیمانکار در این محور در حال اجرای عملیات هستند. نصر با اشاره به اینکه برای احداث ۱۰ کیلومتر راه نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم، اعلام کرد: متاسفانه به‌دلیل کمبود اعتبارات عمرانی و نیز تخصیص نیافتن اعتبارات مصوب در بخش طرح‌های عمرانی در حوزه احداث راه‏ها روند اجرای طرح‌ها در کشور و استان، کند است. نصر با بیان اینکه طرح مسکن مهر در اکثر شهرستان‏های استان بالای ۹۵ درصد پیشرفت دارد، گفت: این طرح در سه فاز برنامه‌ریزی شده که ۱۴ شهرستان در شهریور و سه شهرستان تا پایان سال و حداکثر در بعضی از تعاونی‏ها تا اوایل سال آینده واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان خواهند شد.