دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرکل راه‏آهن جنوب گفت: ساخت طرح ایستگاه مسافری راه‏آهن ماهشهر تمام شده و این طرح آماده بهره‏برداری است. عبدالکریم درویش‌زاده با اشاره به اهمیت ساخت این ایستگاه اظهارکرد: ساختمان و خطوط این طرح با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است. وی افزود: بخشی از اعتبارات این طرح از محل اعتبارات داخلی راه‏آهن و بخش دیگر با مشارکت شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی ماهشهر تامین شده است.

درویش‌زاده همچنین درخصوص وضعیت طرح‌های دوخطه راه‏آهن جنوب تصریح کرد: زیرسازی و ابنیه مسیر طرح دوخطه اهواز به اندیمشک به طول ۱۴۰ کیلومتر تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است. پل رودخانه بالارود نیز با پیشرفت ۷۰درصد عملیات نهایی خود را طی می‏کند که در آینده‏ای نزدیک تکمیل می‏شود. مدیرکل راه‏آهن جنوب ادامه داد: اعتبار کلی طرح دو خطه اهواز به اندیمشک ۲۴۰۰ میلیارد ریال است که ۶۰کیلومتر از این مسیر آماده ریل‏گذاری است.

وی اعلام کرد: طرح راه‌آهن دو خطه مسیر نظامیه به میان‌دشت به طول ۳۷کیلومتر نیز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال، ۷۰ درصد پیشرفت در بخش زیرسازی دارد که بخشی از آن آماده ریل‏گذاری است. رویش‌زاده همچنین با بیان اینکه طرح دوخطه راه‏آهن اهواز به بندرامام به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار اولیه ۱۰۵۰ میلیارد ریال نیز در حال اجرا است، اظهار کرد: از این مسیر حد فاصل ایستگاه میان دشت به سربندر معادل ۸۱کیلومتر آماده بهره‏برداری است و منتظر مسوولان راه‏آهن برای اعلام زمان افتتاح آن هستیم. مدیرکل راه‏آهن جنوب گفت: روزانه ۸ رام قطار کار جابه‏جایی مسافران را از ایستگاه کارون به سربندر انجام می‏دهند که ظرفیت آن ۲۵۰۰ نفر است و با توجه به آماده شدن خط دوم، این ظرفیت قابل افزایش به دو برابر است که می‏تواند پاسخگوی تقاضای منطقه باشد.