افتتاح فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بوعلی
دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: در مراسمی با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران، فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بوعلی در همدان به بهره‌برداری رسید. علی یزدانی، مدیرعامل صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران در این مراسم گفت: فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بوعلی با اعتبار 5/ 2 میلیارد تومان آغاز به‌کار کرد که با افتتاح آن ظرفیت این تصفیه‎خانه از 800 مترمکعب به 1200 متر مکعب افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف تحقق سلامت جامعه و حفظ محیط زیست اجرا شد، افزود: پساب این تصفیه‎خانه برای تامین آب مورد نیاز مجموعه شهرک استفاده می‌شود. وی افزود: در ۲۵۵ شهرک و ناحیه صنعتی کشور تصفیه‌خانه فاضلاب اجرا شده یا در حال اجرا است، در استان همدان نیز ۱۰ ناحیه و شهرک صنعتی دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند.

یزدانی با بیان اینکه ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه صنعتی در همدان وجود دارد، اظهار کرد: در ۲۵ شهرک صنعتی در حال واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران هستیم. یزدانی با اشاره به اینکه در استان ۱۳۰۰ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای ۲۷ هزار نفر وجود دارد، اظهار کرد: در کشور بیش از ۹۷ هزار جواز تاسیس برای سرمایه‎گذاری صادر شده که ۲میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند، سهم استان همدان از این تعداد ۱۲۰۰ جواز تاسیس است. یزدانی با بیان اینکه در سازمان صنایع کوچک دو رسالت اصلی را پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: استقرار واحدهای آلاینده و انتقال آنان از شهر به شهرک‌ها از یکسو و انتقال واحدهای صنفی بزرگ که در قانون نظام صنفی می‌گنجد به شهرک‌ها از سوی دیگر دو وظیفه سازمان محسوب می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سال آینده برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی به‌ویژه مناطق تقاضامحور با استفاده از منابع خارج از سازمانی در قالب تعامل با فرابورس و صندوق‌هایی که می‌توانند همکاری کنند با سرعت مطلوب حرکت خواهیم کرد. وی ادامه داد: تحقق این موضوع باعث می‌شود منابع داخلی سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی را به سمت مناطق کمتر توسعه‎یافته سوق داده تا با تامین زیرساخت‌ها در این مناطق عدالت اقتصادی محقق شود. یزدانی در ادامه گفت: سال آینده برای شهرک‌های صنعتی ایران از لحاظ جذابیت برای سرمایه‌گذاران پربار خواهد بود.