دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: سومین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دهیاری‌های استان ‌تهران با حضور محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی رئیس‌جمهوری به‌کار خود پایان داد. در این نمایشگاه که به مدت سه روز در روستای قمصر بخش‌کهریزک از توابع ری برپا شده بود، آخرین محصولات روستاییان تهران به نمایش گذاشته شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در این مراسم گفت: وضعیت روستاها در مقایسه با گذشته قابل مقایسه نیست و ارتقای زیرساخت‌ها و بهبود شرایط زندگی در روستا از اولویت‌های دولت است. وی درباره بیمه سلامت روستاییان گفت: بیش از یک میلیون نفر روستایی از بیمه محروم بودند که در دو سال گذشته همه آنان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. نهاوندیان افزود: برای رفع مشکل گاز روستاییان نیز گازرسانی روستایی را براساس برنامه‌ریزی وزارت نفت، به بالای ۹۰ درصد خواهیم رساند. وی خاطرنشان کرد: باید با تقویت فرهنگ غنی روستایی، حفظ بافت روستایی، بالا بردن بهره‌وری کشاورزی و بهبود شرایط زندگی روستایی باعث عدم مهاجرت روستاییان به شهر شویم. نهاوندیان با اشاره به روزهایی که اقتصاد کشور ملتهب و وضعیت آن غیرقابل پیش‌بینی بود، گفت: دولت به جای آنکه برای هر مشکل راه‌حل مقطعی ارائه کند به دنبال آن است که با برقراری ثبات در اقتصاد، مسیر جذب سرمایه و توسعه پایدار اقتصادی را هموار کند. رئیس ‌دفتر رئیس‌‌جمهوری اظهار کرد: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در بعد بین‌المللی، کاهش نرخ تورم و ایجاد ثبات در داخل باعث شده که اقتصاد ایران به اذعان نهادهای مهم بین‌المللی، امیدبخش‌ترین اقتصاد نوظهور در جهان نام بگیرد. نهاوندیان تصریح کرد: این نتیجه تلاشی بود که از ۵/ ۲ سال پیش شروع شد و تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم به ثمر رسید.

محمدرضا طالبی، معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه ری نیز در حاشیه این مراسم گفت: روستای قمصر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین روستاهای کشور دارای ویژگی‌های مناسبی است که آن را از سایر روستاها متمایز کرده است. وی گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی باعث رشد کارآفرینی در روستا می‌شود و استمرار آن باعث شناخت ظرفیت‌ها و بسترسازی در روستاها خواهد شد. سید ناصر موسوی، بخشدار کهریزک نیز در حاشیه این مراسم از استقبال خوب اهالی روستاها و مسوولان استان‌تهران از این نمایشگاه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها دستاوردها و نتایج خوبی برای توسعه روستاها و معرفی ظرفیت‌های روستایی تهران داشته باشد. علی فرجی، دهیار روستای قمصر نیز با اشاره به اقدامات مطلوب انجام گرفته در روستا در زمینه امکانات و تجهیزات ورزشی، تلاش این دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا را افزایش امکانات و سرانه فرهنگی روستا اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود جوانان مستعد در روستا، درصدد هستیم با احداث مراکز فرهنگی و هنری همچون فرهنگسرا و کتابخانه امکانات فرهنگی روستا را نیز تقویت کنیم.