افتتاح پنج طرح صنعتی در کرمانشاه
دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: پنج طرح صنعتی با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در این استان به بهره‌برداری رسید. طرح تولید فرش ماشینی شرکت نگین رخ، طرح تولید شیشه شاهو جام، طرح توسعه شرکت گل مریم باختر، سردخانه شرکت تعاونی 2374 و خط تولید جدید شرکت رژین‌تاک از طرح‌های افتتاح شده است. برای افتتاح این طرح‌ها که زمینه اشتغال یکصد نفر را فراهم می‌کند حدود 400میلیاردریال هزینه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها اظهار کرد: در فضای پسابرجام فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شده که اگر این اتفاق در استان رخ دهد قطعا باعث تحول اساسی در چهره اقتصادی کرمانشاه می‌شود. نعمت‌الله حقیقی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف گفت: معرفی این ظرفیت‌ها به بخش خصوصی باعث ترغیب آنها به سرمایه‌گذاری خواهد شد و می‌توان کرمانشاه را به این وسیله از رکود اقتصادی بیرون آورد. وی مرزی بودن کرمانشاه را یک ظرفیت مناسب برای استان دانست و افزود:همسایگی با عراق باعث شده تا بیش از ۵۰ درصد از صادرات ایران از طریق مرزهای کرمانشاه به این کشور صورت گیرد و این فرصت خوبی برای تجار ما است.

حقیقی گفت: بازار عراق از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که می‌توانیم تا ۳۰ سال آینده نیز آن را در اختیار داشته باشیم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در ادامه به وجود ۹۵۵واحد صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: این واحدها در صورتی که از صد درصد ظرفیت‌شان استفاده شود می‌توانند اشتغال‌زایی زیادی به همراه داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشکل اصلی استان بیکاری است باید به طرح‌های صنعتی بیشتر بها دهیم و پس از بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی و صنعتی به فکر حمایت از آنها برای فعالیت با تمام توان آن نیز باشیم. حقیقی با اشاره به افتتاح پنج طرح جدید صنعتی، اظهار امیدواری کرد: در آینده این واحدها توسعه یافته و افراد بیشتری در آنها مشغول به‌کار شوند.

این طرح‌ها شامل کارخانه تولید محصولات سلولزی با ظرفیت تولید سه هزار تن و اشتغال ۱۲نفر با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومان، شرکت تولید فرش ماشینی با ظرفیت تولید ۱۷۰هزار مترمربع و اشتغالزایی ۳۰ نفر با سرمایه ۹ میلیارد تومان، شرکت تعاونی سردخانه نگهداری مواد غذایی با ظرفیت پنج هزار تن و اشتغال ۱۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۵/ ۶ میلیارد تومان و شرکت تولید شیشه و محصولات شیشه سکوریت با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار مترمربع و اشتغال ۲۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان است. همچنین طرح توسعه یکی از شرکت‌های تولید رب گوجه‌فرنگی نیز با ظرفیت ۱۶۵۰۰ تن و اشتغال ۱۵ نفر با سرمایه‌گذاری ۳/ ۱ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های افتتاح شده است.