افتتاح سه طرح توسعه صنعتی در قزوین
دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: در مراسمی با حضور جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و فریدون همتی استاندار قزوین، بهره‌برداری از طرح توسعه سه واحد صنعتی در استان آغاز شد. جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح خط تولید جدید شرکت کارتن نگین البرز گفت: بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال از اولویت‌های دولت است که گام برداشتن بخش خصوصی به این منظور قابل تقدیر بوده و دولت باید آنان را در این عرصه حمایت جدی کند.

وی گفت: دولت با جدیت می‌کوشد تا موانع پیش رو در این بخش‌ها را از سر راه بردارد اما به بار نشستن تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت در این حوزه به زمان نیازمند است. نوربخش، مدیرعامل شرکت کارتن نگین البرز نیز با بیان اینکه احداث این خط تولید حدود شش ماه به طول انجامید، افزود: تمام دستگاه‌ها از چین وارد شده است. وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری این طرح ۱۵ میلیارد تومان بوده است که تنها ۲۵ درصد آن از منابع بانکی تامین اعتبار شده و عمده سرمایه آن از طریق بخش خصوصی تامین شده است. نوربخش ایجاد اشتغال در خط تولید جدید را ۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: ظرفیت خط تولید جدید ۱۵ هزار تن کارتن و ورق کارتن است. در ادامه این مراسم طرح توسعه شرکت گروه بهداشتی فیروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرقینی، در مراسم افتتاح سالن تولید صابون در شرکت گروه بهداشتی فیروز گفت: این شرکت علاوه‌بر اینکه یکی از واحدهای صنعتی کم‌نظیر در کشور است یک واحد بزرگ اجتماعی نیز به شمار می‌رود که شعار «معلولیت ناتوانی نیست» را در عمل به اثبات رسانده است به طوری که عمده فعالیت این شرکت بزرگ به دست معلولان انجام می‌شود. وی اظهار امیدواری کرد: طرح استفاده از معلولان در شرکت فیروز به‌عنوان مدل در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه موسوی، مدیر‌عامل این شرکت گفت: هدف ما از تاسیس این شرکت این بود که در سنگر کسب و کار و تولید ارزش‌های معنوی انقلاب را زنده کنیم. وی افزود: متاسفانه بسیاری از مشکلات روحی در کشور ناشی از بیکاری است و باید مراقب بود که در کشور به جای سرمایه‌داری الهی، سرمایه‌داری غربی حاکم نشود چرا که این موضوع بسیار آسیب زننده خواهد بود.

در ادامه، طرح توسعه شرکت محب روپاک کیمیا افتتاح شد. مسگرزاده، مدیرعامل شرکت محب روپاک کیمیا در مراسم افتتاح این واحد تولیدی گفت: با راه‌اندازی این خط تولید به صورت آزمایشی در تابستان امسال تولید محصول زیر نظر وزارت بهداشت آغاز خواهد شد و پروانه ساخت نیز دریافت شد. وی ادامه داد: برای راه‌اندازی این واحد بدون استفاده از تسهیلات دولتی و تنها با آورده ۳۰ میلیارد تومانی سرمایه‌گذار بخش خصوصی این شرکت را توسعه دادیم و امیدواریم در طرح‌های بعدی بتوانیم از حمایت دولت برخوردار شویم.

مسگرزاده تصریح کرد: سه محصول در دستور کار تولید این شرکت قرار دارد که اسید سولفونیک، به‌عنوان ماده اولیه شوینده در تولید پودر‌های شوینده و مایع‌های ظرفشویی، محصول دوم سدیم لوریل اتر سولفات به‌عنوان ماده اولیه تولید شامپو و مایع دستشویی است که در سال آینده خط تولید آن تکمیل شده و وارد بازار می‌شود. وی گفت: با راه‌اندازی این واحد زمینه اشتغال ۵۰ نفر در سه شیفت فراهم شده است و اگر بتوانیم با ظرفیت کامل کار کنیم مقرون به صرفه خواهد بود. در ادامه مراسم معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت به مشکلات بخش تولید و صنعت واقف است و تمام تلاش خود را برای حمایت از تولید و اشتغال به‌کار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: لازم است صاحبان صنایع در قزوین با استفاده از آخرین تکنولوژی و علم روز و تسهیل در ایجاد شرایط کسب و کار، فضایی توأم با علاقه و انگیزه در زمینه صنعت ایجاد کنند. فریدون همتی، استاندار قزوین نیز گفت: قزوین در زمینه صنعت جایگاه مطلوب و پنجم کشور را دارد گرچه در این زمینه امتیازات منحصربه‌فردی نیز دارد. وی افزود: قزوین تجربه سرمایه‏گذاری‏های خارجی را دارد؛ این در حالی است که نخستین شهر صنعتی در این استان ایجاد شد و این استان دارای ۱۵ شهرک صنعتی است.