افتتاح 26 طرح عمرانی در تبریز

دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: شهردار تبریز از افتتاح ۲۶ طرح عمران شهری با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری خبر داد.صادق نجفی افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها روان‌سازی ترافیک شهر و ارتقای آسایش عمومی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.وی با اشاره به روند اجرایی طرح تقاطع غیرهمسطح جانبازان گفت: اجرای این طرح مراحل نهایی را سپری می‌کند و نقش مهمی در روان‌سازی تردد در این منطقه دارد.وی افزود: طرح جانبازان درکمتر از یک سال و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده و همزمان با دهه فجر سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه پایانه مرکزی تبریز را دیگر طرحی دانست که افتتاح می‌شود و گفت: این طرح که تحولی در حوزه حمل‌ونقل بین شهری تبریز ایجاد می‌کند پس از سال‌ها انتظار همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. نجفی با بیان اینکه شهرداری تبریز احداث بیمارستان تخصصی کودکان مبتلا به سرطان را با جدیت پیگیری می‌کند، افزود: این بیمارستان با ۱۱۴ تختخواب و ۴۵۰۰ مترمربع وسعت نیازهای درمانی منطقه را پوشش خواهد داد. وی گفت: این بیمارستان بلافاصله پس از افتتاح در دهه فجر سال جاری، از سوی دانشگاه علوم پزشکی تجهیز خواهد شد.نجفی در ادامه از اتوبان پاسداران به‌عنوان یکی از بسترهای مهم ارتباط درون شهری یاد کرد و افزود: ضعف ساختاری این اتوبان موجب شد تا شهرداری تبریز طرح بهسازی و تحکیم آن را در پنج فاز به طول ۷ کیلومتر از میدان فهمیده تا میدان آذربایجان اجرا کند. وی گفت: همزمان با دهه فجر سال‌جاری شاهد اتمام این طرح نیز خواهیم بود و به این ترتیب محدودیت‌های عبور و مرور از این مسیر مرتفع شده و ایمنی و سهولت تردد نیز افزایش خواهد یافت. وی در ادامه به طرح ۶۰ متری دو کمال اشاره کرد و گفت: این طرح از نظر ترافیکی و زیبایی شهر، شاخص و ممتاز است. وی افزود: این طرح از نظر زیبایی و طراوت، مهرانه‌رود دوم شهر تبریز بوده و از نظر ترافیکی نیز نقش اساسی در روان‌سازی ورودی شهر از مسیر جاده تهران به تبریز و همچنین مرکز شهر خواهد داشت. نجفی خاطرنشان کرد: طرح دو کمال به طول ۱۰ کیلومتر و به عرض ۶۰ متر جزو طرح‌های عمرانی ماندگار شهری است که همزمان با دهه فجر، به دستاوردهای عمرانی این شهر افزوده خواهد شد. شهردار تبریز تقویت شاخص‌های ایمنی را بخش دیگر اهتمام عمرانی شهرداری اعلام کرد و افزود: به این منظور ساختمان ۲ مرکز آتش‌نشانی مرزداران و شهیدان ذاکر، با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال، همزمان با دهه فجر افتتاح شده و به مجموعه ایستگاه‌های ایمنی تبریز اضافه خواهد شد.

وی به جهت‌گیری افتتاح طرح‌ها به‌منظور توسعه مناطق کم برخوردار اشاره و تصریح کرد: افتتاح دو پارک زیبا با اعتبار ۲/ ۳ میلیارد ریال در حوزه شهرداری منطقه هفت، نقش موثری در زیبایی و طراوت این محدوده کم برخوردار خواهد داشت.به گفته وی در ایام دهه فجر عملیات اجرایی احداث منبع آب خام در پارک حجاج شهرداری منطقه ۶ نیز آغاز خواهد شد.نجفی تکمیل و بهره‌برداری از شش پل عابر پیاده با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال را از دیگر اقداماتی دانست که همزمان با دهه فجر افتتاح شده و نقش کارساز درافزایش ایمنی تردد پیاده‌رو خواهد داشت.وی بهره‌برداری از کانال و خیابان سرم‌سازی، کانال با پوشش بتنی درخیابان راه‌آهن و سامان‌دهی مهرانه رود حد فاصل پل نظام پزشکی تا آجی چای را از طرح‌هایی دانست که در بهبود خدماتی و بهداشتی شهر نقش مهم خواهد داشت.شهردار همچنین از افتتاح فرهنگسرای کوی استانداری در حوزه شهرداری منطقه پنج در دهه فجر خبر داد. وی فاز یک باند کندروی ستارخان، بازسازی سالن ورزشی الغدیر، آسفالت‌ریزی‌های اساسی، طرح‌های پیاده‌روسازی و احداث سرویس‌های بهداشتی را از دیگر طرح‌هایی اعلام کرد که همزمان با دهه فجر امسال به نتیجه خواهند رسید. نجفی همچنین با اشاره به اجرای پرشتاب دو تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله نمر و گلپارک خاطرنشان کرد: با توجه به برخی جزئیات و پیچیدگی‌های فنی، این دو طرح تا پایان سال جاری، به بهره‌برداری خواهد رسید. شهردار تبریز اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها را افزون بر۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.بر اساس این گزارش، تبریز با یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر جمعیت و ۲۱۶۸ کیلومتر مربع مساحت دارای ۱۲ منطقه شهرداری است.