دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از آمادگی برای برپایی نمایشگاه توانمندی‌های پزشکی استان در کردستان عراق خبر داد. رضا رحیمی در نشست بررسی طرح تکاپو که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمانشاه برگزار شد، افزود: البته نباید گردشگری سلامت استان را فقط به عراق محدود کنیم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گردشگری سلامت را از ظرفیت‌های استان دانست که متاسفانه کار زیادی در این حوزه انجام نشده‌ است. وی توفیق در گردشگری سلامت را نیازمند همکاری بخش‌های مختلف همچون اداره کل گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی دانست و از عدم حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی در این نشست انتقاد کرد. وی اعلام کرد: اگر گردشگری سلامت در استان راه‌اندازی شود، سایر بخش‌ها نیز به حرکت درخواهد آمد و اشتغال‌زایی خوبی خواهیم داشت و حتی می‌توانیم سرریز اشتغال برای استان‌های دیگر داشته باشیم.

وی معتقد است: باید مشوق‌هایی را برای پزشکان متخصص در نظر بگیریم که از نقاط دیگر کشور به استان بیایند. معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اجرای این طرح را نیز داریم و هتل‌های قصرشیرین می‌توانند برای جذب توریست‌ بسیار به ما کمک کنند. وی در ادامه نسبت به نرخ بالای بیکاری استان اظهار نگرانی کرد و افزود: تا زمانی‌که سرمایه‌گذاری‌ها در کشور متمرکز است، مشکلات ادامه دارد. رحیمی ادامه داد: شرایط برای ایجاد اشتغال عادی نیست و بسیاری از سرمایه‌ها به سمت شهرهای بزرگ همچون تهران، تبریز و اصفهان سوق داده می‌شود. به گفته وی تا زمانی‌که قیمت زمین در کرمانشاه با حاشیه تهران تفاوت چندانی ندارد، هیچ سرمایه‌گذاری به راحتی وارد کرمانشاه نمی‌شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اظهار کرد: از مسوولان می‌خواهیم برای اینکه تهران به حد انفجار نرسد، بخشی از صنایع را به سمت ما هدایت کنند. رحیمی در ادامه به ظرفیت‌های کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ بیش از ۲/ ۳ میلیارد دلار صادرات به عراق داشتیم. وی افزود: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان هم در سال قبل ۱۰طرح را اجرا کردیم که نتیجه آن را خواهیم دید. وی در پایان از معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست برای پرداخت کمک فنی و اعتباری حوزه تعاون استان که رقم ۵۰میلیارد تومان در سفر مقام معظم رهبری تصویب شد، تلاش کند تا بتوان با کمک آن سرمایه‌گذاری خوبی در استان انجام داد.