رحیمی از کاندیداتوری انصراف داد

ترسیدم به کار اجرایی دولت لطمه بخورد؛ احمدی‌نژاد هم همین نظر را داشت

محمدرضا رحیمی به دلیل آنچه «اولویت امور اجرایی در مدت باقی مانده دولت دهم» خواند، از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرد. معاون اول رییس‌جمهور البته این کناره‌گیری را «به نفع» شخص خاصی انجام نداده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون اول رییس‌جمهور در این باره گفت: قبل از ثبت‌نام بنا به اصرار شماری از همکاران و دوستان با وجود مشغله‌های فراوان در دولت، برای ورود به عرصه انتخابات تصمیم گرفتم اما همچنان که پیش‌بینی می‌کردم و رییس‌جمهور محترم جناب آقای احمدی‌نژاد نیز همین نظر را دارند، این ورود ممکن است ایفای برخی مسوولیت‌های سنگین اجرایی کشور را با کندی یا وقفه مواجه کند بنابراین در نهایت تصمیم به انصراف گرفتم.

رحیمی افزود: حضور در انتخابات و خلق حماسه مد نظر مقام معظم رهبری بسیار مهم است اما اداره امور اجرایی کشور در مدت باقیمانده با توجه به مسوولیت‌های اینجانب در دولت و ضرورت خدمت‌رسانی به مردم نیز تا آخرین روز کاری دولت اهمیت ویژه دارد لذا از آنجایی که احساس کردم ممکن است وقت و انرژی حضور در رقابت‌ها مانع از استمرار مطلوب این خدمت شود در نهایت تمرکز کامل بر ادامه کار و ایفای وظیفه کنونی را ترجیح دادم. محمدرضا رحیمی در روز آخر ثبت‌نام کاندیداها -البته بدون حضور شخصی و با فرستادن نماینده‌اش- در انتخابات ثبت‌نام کرده بود.

انصراف جوانفکر به نفع مشایی

در همین حال علی‌اکبر جوانفکر نیز با صدور بیانیه‌ای به نفع مشایی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد. به گزارش ایسنا، در بیانیه‌ای که طی آن جوانفکر انصراف خود را اعلام کرد، آمده است: اینجانب به عنوان یک عضو بسیار کوچک از پیکره عظیم ملت نستوه ایران، راه نجات را در ادامه دولت مردمی، انقلابی و ارزشی دکتر احمدی نژاد می‌دانم و از همین رو در احترام به نظر و تشخیص ایشان، ضمن استعفا از نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از عموم مردم، علاقه‌مندان و هواداران عزیز دعوت می‌کنم تا در ۲۴ خردادماه با انتخاب مهندس اسفندیار رحیم مشایی، فرصت لازم را برای برداشتن گام‌هایی بلندتر در مسیر عزت، پیشرفت، سرافرازی، شکوفایی و آبادانی کشور فراهم آورند.