به چه حقی برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند؟ - ۲ اردیبهشت ۹۲

عکس: خبرگزاری فارس

به جای لغو کردن مصوبات دولت، بهتر است به ساختن کشور کمک کنند

بنگاه‌های زودبازده طرح موفقی بود؛ وام‌گیرندگان کلان جوسازی کردند دنیای اقتصاد- «بعضی‌ها از قبل برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند، شما چه کاره هستید و به چه حقی جای دیگران اظهار نظر می‌کنید و برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچید؟» دیگر تشخیص اینکه عبارات مورد اشاره از گفته‌های کدام یک از مسوولان است کار سختی نیست. محمود احمدی‌نژاد که به مانند ابتدای حضورش بر مسند ریاست‌جمهوری به سفرهای پی در پی داخلی و خارجی روی آورده از اولین سفر استانی‌اش در سال ۹۲ به ابراز نظرات جنجالی می‌پردازد. رییس‌جمهور که در سخنرانی‌های اخیرش مدام بر روی یک عبارت خاص در زمینه انتخابات تاکید می‌کند در شرایطی از «نسخه پیچی» دیگران برای شورای نگهبان انتقاد کرده که این روزها گمانه‌های متناقضی از احتمال تایید یا رد صلاحیت جدی‌ترین نامزد مورد حمایت دولت به گوش می‌رسد. در همین حال،‌ اسفندیار رحیم مشایی نیز در گفته‌های جداگانه‌ای نسبت به برخی برداشت‌ها درباره جریان حاضر در دولت گفته است که منتقدان برای «انتقام» از رییس‌جمهور و دولت از الفاظی نظیر «رانت خواری، فساد مالی و انحراف» استفاده می‌کنند. پیش از اینها، آیت‌الله مومن از اعضای شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام کرده بود: «ما اگر بوی انحراف از کسی احساس کنیم شبهه‌ای نداشته باشید که او را رد صلاحیت خواهیم کرد. همه کسانی که نگرانی دارند، خوب است بدانند که ما با کسی نه دعوا داریم و نه به کسی باج می‌دهیم.» محمود احمدی‌نژاد در سخنانی که در جریان سفر استانی‌اش به خوزستان بیان کرده همچنین بدون اشاره مستقیم به علی لاریجانی، رییس مجلس از لغو برخی مصوبات دولت توسط وی انتقاد کرده است. احمدی‌نژاد می‌گوید: «ایران کشور بسیار بزرگی است؛ به جای مانع‌تراشی و لغو کردن مصوبات دولت، بهتر است به ساختن کشور کمک کرد.» اشاره رییس‌جمهور به اقدامات هر از گاهی است که رییس مجلس در چارچوب قوانین صورت داده و نسبت به لغو آن دسته از مصوبات هیات دولت که با قوانین هماهنگ نیست اقدام می‌کند. این چندمین بار است که محمود احمدی‌نژاد در یک سخنرانی عمومی و رسانه‌ای به رییس مجلس انتقاد می‌کند.

بیشتر از شما آگاهی دارم

به گزارش خبرگزاری‌های فارس و ایسنا محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه «رهبر معظم انقلاب فرمودند که من یک رای بیشتر ندارم و کسی نمی‌داند من به چه کسی رای می‌دهم و مردم انتخاب می‌کنند و این کشور و انتخابات متعلق به ملت است»، اظهار کرد: می‌بینیم که برخی افراد از قبل از برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند. مقام معظم رهبری فرمودند باید جریان‌های سیاسی مختلف در انتخابات حضور پیدا کنند و ان‌شاءالله با حضور بیش از ۵۰ میلیونی مردم در انتخابات کمر دشمنان شکسته می‌شود. رییس‌جمهور تصریح کرد: من به شرایط خارجی بیشتر از شما آگاهی دارم و می‌دانم که انتخاباتی پر شور و منتخبی با رای بالا، همه معادلات و شرایط داخلی و خارجی را به نفع ملت ایران تغییر می‌دهد. وی با بیان اینکه برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار قیم و صاحب ملت هستند، افزود: برای ایجاد یک حماسه باشکوه باید سلایق مختلف سیاسی حضور داشته باشند و به مردم اعتماد کرد.

با عناصر بلندپایه آمریکایی جلسه گذاشتم

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به مسائل هسته‌ای، اظهار کرد: در زمان دولت نهم در نیویورک من با عده‌ای از عناصر بلند‌پایه آمریکایی جلسه گذاشتم، در آخر کار رییس آنها پرسید که اگر ما در موضوع هسته‌ای حقوق شما را به رسمیت بشناسیم آیا شما در همین جا متوقف می‌شوید؟ دلیل سوال آنها این است که آنها می‌خواهند همه چیز در انحصار خودشان باشد و به وسیله آن دنیا را چپاول کنند. آنها می‌دانند که اگر ملت‌ها بتوانند از تمام سنگر‌های خود استفاده کنند دیگر جایی برای چپاول آنها وجود نخواهد داشت. رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در داخل نیز همین گونه است، گفت: برخی در داخل نمی‌خواهند که ثروت به داخل جامعه تزریق شود. هدفمندی در حقیقت از جیب مردم پول را به داخل جیب دیگر مردم وارد کرده است. هدفمندی پول خود مردم را در داخل جیب مردم می‌کند.

دست ما را بسته و داخل حوض انداخته‌اند

احمدی‌نژاد با گلایه از برخی کارشکنی‌ها در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: دست ما را بسته و در داخل یک حوض انداختند و می‌گویند که از حوض بیرون بیایید. باشد ما از حوض بیرون می‌آییم اما زمانی که دیدند ما می‌خواهیم از آن بیرون بیاییم دست ما را نیز بستند. گفتیم اشکالی ندارد اما باز هم وزنه‌ای به پای ما بستند. باز هم ما تلاش کردیم تا کارها را انجام دهیم اما دیگر دست خود را روی سر ما می‌گذارند و ما را به زیر آب فرو می‌دهند. انصاف داشته باشید اجازه دهید تا ما بتوانیم اقتصاد و کشور را بسازیم. رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ثروت ملت باید در داخل کشور توزیع شود، گفت: خدا شاهد است که می‌توان با توزیع عادلانه ثروت‌ها به جای ۴۵ هزار تومان به هر نفر ۲۵۰ هزار تومان یارانه داد و با همین هدفمندی جلوی تمام تحریم‌ها را گرفت.

احمدی‌‌نژاد با اشاره به اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و با موفق دانستن آن طرح گفت: این طرح طرح موفقی بود و کوچک‌ترین انحراف را ما در این طرح نسبت به کشورهایی که این طرح در آن اجرا شده بود شاهد بودیم و نزدیک به یک میلیون و ۶۰ هزار شغل ایجاد شد. البته بودند معدود افرادی که ۵ میلیون و ۱۰ میلیون تومان را برای اشتغالزایی گرفتند ولی با آن پول، خانه و ماشین خریدند؛ آن هم اشکالی ندارد، بالاخره توده‌های مردم هستند و پول مال مردم است. رییس‌جمهور ادامه داد: کسانی که خود ۱۸۰ میلیارد، ۲۰۰ میلیارد و هزار میلیارد از بانک گرفته و پس نمی‌دهند با استفاده از رسانه‌ها و بلند‌گویی که داشتند شروع به جوسازی علیه این طرح کردند و علیه این طرح فریاد می‌زدند و می‌گفتند با این ده میلیون وامی که به جوانان داده می‌شود اقتصاد کشور خراب می‌شود و آدرس غلط می دادند. آنها نمی‌خواهند توده‌های مردم قدرت پیدا کنند البته دشمنان بیرونی نیز این گونه هستند و نمی‌خواهند توده‌های مردم وارد شوند.

نگاه آرمانی‌تری به حضورم در ونزوئلا داشته باشید

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به حضورش در مراسم تشییع جنازه چاوز و همچنین مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید این کشور، گفت: ما برای تثبیت حضور ایران در این دو مراسم حاضر شدیم و ای کاش رسانه‌های ما نگاه ملی‌تر و آرمانی‌تری داشتند و مسائل را منعکس می‌کردند.

مشایی : اتهام انحراف برای انتقام از رییس‌جمهور و دولت است

اسفندیار رحیم مشایی با بیان اینکه «احمدی نژادی بودن به یک افتخار جهانی تبدیل شده است»، گفت: این در حالی است که «احمدی‌نژادی بودن» از منظر غرب به ویژه آمریکا و برخی افراد، جرمی بزرگ و نابخشودنی به شمار می‌رود. وی در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: آنهایی که برای گرفتن انتقام از رییس‌جمهور و دولتی که در برابر باج خواهی آنان مقاومت کرده، به طراحی و اجرای انواع توطئه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از جمله به کارگیری الفاظی نظیر رانت خواری، فساد مالی و انحراف روی آورده‌اند. وی ادامه داد: این قبیل اقدامات از سوی بدخواهان در سایه ولایت فقیه و با عنایت حضور ولی عصر (عج) به عامل رسوایی و بدنامی خودشان تبدیل شده است. مشایی در ادامه، دشنام شنیدن برای خدمتگزاران مردم را امری طبیعی و قابل تحمل دانست و افزود: اینکه عده‌ای به نام دین و ارزش‌ها تا پرونده‌سازی اخلاقی، مالی و امنیتی برای هم کیشان و هموطنان خود پیش می‌روند، نشانه سقوط این دسته از افراد است و این گونه بد اخلاقی‌ها جای تاسف دارد. وی خاطرنشان کرد: بسیاری از سیاست‌بازان و سیاسی نویسان اصل را بر فاسد، جاسوس و منحرف بودن افراد می‌گذارند و در صورتی که خلافش هم ثابت شد، بار دیگر تلاش می‌کنند تا حرف خود را با سندسازی و جعل دلیل و برچسب تهمت اثبات کنند. مشاور رییس‌جمهور، توضیح داد: اگر مشکل دروغگویی، سوء ظن و زیاده‌خواهی در میان خواص حل نشود، با احداث پالایشگاه، سد، جاده و دستاوردهای دیگر، رفاه و آسایش برای مردم میسرنخواهد شد. رحیم مشایی تصریح کرد: رفاه واقعی زمانی حاصل می‌شود که سایه وحشتزای دروغگویان و پرونده‌سازان بالای سرهیچ‌کس نباشد و اخلاق، انسانیت و خیرخواهی بر مناسبات در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی حاکم باشد. وی یادآورشد: اگر فاسدان و منحرفان در جهت رفع ظلم‌های خود اصلاحاتی را انجام ندهند، بدون تردید مردم آنها را از صفحه سیاست و مدیریت حذف خواهند کرد.